نبود زیر ساخت مناسب برای فرود هلی کوپتر اورژانس در مراکز درمانی و یا نزدیک به این مراکز، این بالگرد مجبور به فرود در فرودگاه ایلام می باشد.
کد خبر: ۴۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 23 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یکی از اقدامات مهمی که اخیرا در سطح استان ایلام صورت گرفته راه اندازی اورژانس هوایی و استفاده از بالگرد اورژانسی برای انتقال مصدومان با وضعیت حاد و مناطق دور از مرکز استان  به مراکز درمانی مجهز است.

اما درکناراین امر مهم و مبارک، نبود زیر ساخت مناسب برای فرود هلی کوپتر در مراکز درمانی و یا نزدک این مراکز این بالگرد مجبور به فرود در فرودگاه ایلام می باشد.

با توجه به بعد مسافت مابین فرودگاه ایلام با مراکز درمانی و اینکه بیمارستان های ایلام در مرکز شهر استقرار دارند و معمولا در این مکان ها شاهد بار ترافیکی بالا در برخی ساعات شبانه روز هستیم ، ضرورت در نظر گرفتن و فراهم کردن مکانی و زیرساختی برای فرود بالگرد در مراکز درمانی و یا مکانی در نزدیک بیمارستان ها را دوچندان می باشد.

"محمدرضا سپهر"، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت ایلام بیدار در خصوص استقرار هلی کوپتر اورژانس در ایلام گفت: با تلاش های صورت گرفته و حمایت وزارت از ایام تعطیلات نوروزی یک دستگاه هلی کوپتر اورژانس جهت نقل و انتقال مصدومین در ایلام استقرار یافت.

وی اظهار کرد: متآسفانه به دلیل وجود سیم های برق و استقرار بیمارستان اصلی ایلام در بافت اصلی شهر و نبود زیرساخت های لازم فرود و برخاست این هلی کوپتر جز در محل فرودگاه امکان پذیر نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بهمراه مسئولان ذیربط و تیم پروازی در محل بیمارستان های شهر ایلام بررسی صورت گرفت اما مورد تایید واقع نشد و البته در حال بررسی سایر نقاط نزدیک به بیمارستان هستیم اما تا کنون مکان مورد تأیید تیم پروازی شناسایی نشده است.

سپهر در پایان تصریح کرد: با استقرار این هلی کوپتر در ایلام توجه دانشگاه به ایجاد زیرساخت های لازم برای فرود در بیمارستان 376 تختخوابی  هستند و انشالله در این بیمارستان مشکل فرود نخواهیم داشت./م
ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار