رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک و بمنظور توسعه فرهنگ سازی حفاظت محیط زیست،منطقه تفریحی دانوک در شهرستان ایوان از وجود زباله ها پاک شد.
کد خبر: ۴۱۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 22 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمودی اظهار کرد: در روز جهانی زمین پاک اداره حفاظت محیط زیست ایوان با همکاری ادارات عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، دوستداران محیط زیست و تشکل های زیست محیطی مردم نهاد اقدام به پاکسازی زباله های پنج هکتار از منطقه تفریحی دانوک کردند.
 
وی افزود: در این راستا در این منطقه تفریحی با همکاری دوستداران طبیعت، کارکنان، نمایندگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایوان حدود سه تن زباله از عرصه های این منطقه جمع و به محل مناسب حمل شد.
 
محمودی یادآور شد: همه ساله در جهان در روز دوم اردیبهشت و هفته زمین پاک، مراسمی در گوشه و کنار جهان با نام زمین پاک برگزار می‌شود که هدف از این مراسم را آگاه سازی و ارزش گذاری به ساحت مقدس زمین است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان با اشاره به شعار امسال همه با هم به سوی زمین پاک از سوی سازمان ملل بر اهمیت و نقش درختان در بهداشت محیط زیست تاکید کرد و افزود: امیدواریم مردم این شهرستان، نسبت به حفظ و نگهداری از جنگل‌ها و محیط زیست و انتقال این انفال الهی به آیندگان کوشا باشند.
 
محمودی اظهار کرد: زباله و فاضلاب مهم‌ترین عامل تهدید محیط زیست محسوب می‌شود و مقوله پاکیزه نگهداشتن محیط زیست باید به‌صورت یک فرهنگ توسط تمام اقشار جامعه اجرا شود.
 
وی تاکید کرد: برخی شهروندان به علت غفلت و سهل انگاری پس از بازگشت این تفرجگاه را با انواع زباله های غیر قابل تجزیه آلوده می کنند و در مواردی موجب خسارت به درختان نیز می شوند که امیدواریم با احترام به گذاشتن به طبیعت و محیط زیست این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، آیین های زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می شود.
 
نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک با شعار همه با هم بسوی زمین پاک نامگذاری شده‌ است.
 
شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار