قائم مقام دادگستری کل استان ایلام اجرای عدالت و حفظ کرامت انسانی را از موضوعات مورد تاکید دین اسلام دانست و گفت: کارگزار نظام اسلامی باید به احکام الهی پایبند باشد و بر اساس این احکام عمل کند.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 22 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛، عمران علی محمدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری دهلران اظهار کرد: خادمان مردم در دستگاه قضایی و قضات نیز پیوسته عدالت را مد نظر دارند و تمام توان و تلاش خود را برای احقاق حق مظلوم از ظالم بر اساس قانون بکار می گیرند.
 
وی افزود: اگر مقام قضایی چنگ در چنگ ظالم می کند و ظالم با تزویر می خواهد صورت عدالت را ناخن بکشد در این مواقع مردم در کنار قاضی هستند و قاضی حق مظلوم را می گیرد و طعم شیرین عدالت در همه جامعه جاری و ساری می شود.
 
علی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه انداز یدادگاه های در برخی مناطق شهرستان دهلران تاکید کرد: پیگیری برای ایجاد دادگاه در بخش های زرین آباد، سراب میمه و موسیان که از درخواست های مردم و مسئولان است، را دنبال می کنیم.
 
امام جمعه دهلران نیز در این آیین دستگاه قضایی را امین مردم و ملجا مظلومان برای احقاق حق دانست و گفت: تلاش قضات در احقاق حق مظلوم از ظالم قابل تقدیر است.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: نقش شوراهای حل اختلاف و متنفذین محلی در جلوگیری از ورود پرونده ها به دادگستری موثر است و باید استفاده از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کرد.
 
وی خواستار تاسیس شعب دادگاه در بخش های زرین آباد، سراب میمه و موسیان شد و یادآور شد: جهت تسریع در خدمت رسانی قضایی به مردم این مناطق با توجه به بعد مسافت آنها با شهر دهلران، راه اندازی دادگاه در این بخش ها ضروری است.
 
در پایان با تقدیر از تلاش های چهار ساله کیانوش برخی رئیس دادگستری دهلران، عبدالکریم سبزواری بازپرس دادگستری این شهرستان به عنوان رئیس جدید دادگستری دهلران معرفی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار