حقیقتا سرعت اتمام شارژ وبسته های اینترنت خصوصا در شرکتهای خصوصی کاملا مشکوک بنظر می رسد ،لازم است سازمانهای نظارتی همانطور که برای تست مکرر وسایل توزین کسبه وپمپ های بنزین یک فرآیند اندازه گیری مشخصی را برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان برنامه نظارتی را پیش بینی نموده اند ،برای نظارت بر فروش خدمات اینترنت شرکتهای اینترنتی در استان نیز چاره ای بیانیشند .
کد خبر: ۴۰۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 18 April 2017

از زمانی که "وینتون سرف"از پدیده نوظهوری در دنیای اطلاعات به نام "اینترنت " پرده انداخت نزدیک به نیم قرن می گذرد ،اما این پدیده جدید تبادل اطلاعات با سرعت غیر قابل تصوری بر سرتاسر زندگی کنونی بشریت سایه افکنده وبعنوان نماد فرهنگ جهانی ویکی از شاخص های توسعه در جهان امروزی تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،اینترنت شاید بیش از تمام فناوری های دیگر در جهان و از جمله ایران توانسته در لایه‌های گوناگون خرد و کلان زندگی اجتماعی بشر وارد شود و تاثیرات عمیق و پایداری بر چگونگی زندگی جوامع داشته باشد . هم اکنون استفاده از این فناوری تا اندازه ای ضروری به نظر می رسد که حتی کشورهای جهان سومی و فقیر نیز در حال برنامه ریزی و آماده کردن زیرساخت ها برای بهره برداری هرچه بیشتر از آن هستند .

ظهور اینترنت و گذر از عصر صنعت به فناوری که تمامی ابزارهای اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی را بر پایه فناوری اطلاعات میسر کرد سبب شد تا دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شود که تمامی جوامع بتوانند از اطلاعات و فناوریها برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند و در این بین ضعف در استفاده و بهره برداری از این پدیده بیانگرعقب ماندن از حرکت عصر خویش محسوب می شود.

اگرچه در ایران ظهور این پدیده ارتباطی این پدیده به شکل رسمی وامروزی، عمری کمتر از دو دهه را پشت سرمی گذارد ،اما گستره نفوذ و فراگیری آن به نحوی است که گستره عظیمی از کشور را فرا گرفته وتا دل دور افتاده ترین دهکده های کشور رسوخ ونفوذ کرده است.

رشد روزافزون تکنولوژی در گوشی های تلفن هوشمند ،سرعت ایجاد اپلیکیشن های نوین ومتنوع ارتباطی از سویی وهمچنین اتصال بخش اعظمی از امورات اداری وخدماتی مرتبط با زندگی روزمره مردم به اینترنت ،باعث شده است این ابزار در سبد احتیاجات روزمره خانواده های ایرانی قرار بگیرد.

بهتر است بگویم این روزها افزایش وابستگی مردم به شبکه ارتباطی اینترنت ،بدلیل انجام حجم عظیمی از مراودات مالی ،امورات بانکی ،خرید ،خدمات اداری ،بیمه وبسیار دیگری از امورات روزمره زندگی آنرا در زمره یکی از ضروریات زندگی قرارداده است ،بنحویکه قطع حتی کوتاه مدت آن با عث ضرر وزیانهای متعدد ی به مردم خواهد شد .

شاید یکی از تبعات مثبت وارزشمند رونق این ابزار ارتباطی ،ایجاد فرصتهای مهم اقتصادی واشتغال در ایران باشد ،شکل گیری شرکت های متعدد خدمات اینترنت و ایجادمشاغل پایین دستی ناشی از آن، تنها بخشی از فرصتهای شغلی واقتصادی این حوزه با نفوذ در کشور است.

اگرچه شکل گیری وایجا دشرکتهای متعدد خدمات دهی درحوزه اینترنت ،ضمن خروج خدمات از انحصار یک شرکت دولتی ویا نیمه دولتی توانسته است با ایجاد رقابت، بسته های متنوع وبهتر خدمات اینترنتی را در اختیار مشترکین قرار دهد ،اما این موضوع نبایستی به فرصتی برای سرکیسه کردن مردم ومخاطبین پرتعداد اینترنت مبدل شود.

درهمین استان ایلام ،شرکتهای متعدد ارایه دهنده خدمات از شرکت مخابرات گرفته تا سایر شرکتهای خصوصی، با تبلیغات های جذاب حجم عظیمی از مردم را در شبکه خدماتی خود جذب نموده و درمیانه راه وبا گذاشتن دستشان در حنا ! هزینه های اینترنتی سرسام آوری را به آنان تحمیل می کنند.

درحالیکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وظیفه دارد ضمن صدور مجوز بر نحوه فعالیت،فروش وخدمات شرکتهای ارتباطی نظارت مستمر داشته باشد ،اما متاسفانه حساب وکتاب شرکتهای خدمات دهنده ایترنت بنحوی غیرشفاف و بیش از حد تصور است که گویی آنان دراین بازار بزرگ ،بی حساب وکتاب وبدون نظارت رها شده تاازاین فرصت پیش آمده  فقط جیب خود را پر کنندوتمام !

مسئولین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان به اتفاق سایر دستگاههای نظارتی استان ،باید با اندیشیدن تمهیداتی نظارتی وقانونی ، بر روند فروش وارایه خدمات شرکتهای اینترنت دراستان نظارت بیشتری اعمال نمایند . شما حساب کنید یک خانواده متوسط ویا پایین از حد متوسط که مجبور به استفاده از خدمات اینترنت یکی از این شرکتها شده است، باید برای شارژ روزانه اینترنت پرسرعت خود هرروز مبلغی را بعنوان حق شارژ وماهیانه هم حق آبونمان پرداخت نماید .این درحالیست که در فاکتور صادره سقف اینترنت خریداری شده مشخص، اما در کمتر از چند ساعت استفاده ،این شارژ به پایان می رسد و دوباره تکرار همین روال!

حقیقتا سرعت اتمام شارژ وبسته های اینترنت خصوصا در شرکتهای خصوصی کاملا مشکوک ،عامدانه ومنفعت طلبانه  بنظر می رسد ،لازم است سازمانهای نظارتی همانطور که برای تست مکرر وسایل توزین کسبه وپمپ های بنزین یک فرآیند اندازه گیری مشخصی را برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان را پیش بینی نموده اند ،برای نظارت بر فروش خدمات اینترنت  ونرخ ارایه خدمات توسط شرکتهای اینترنتی در استان نیز چاره ای بیانیشند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
کسانی هستند که در این مملکت همیشه دست دزدها را باز می گذارند و سود کلانی از بابت انها می برند ......بعد که دست انها رو شد می گویند به ما مربوط نبوده از ما مجوز نگرفتند درست مثل بانکهای کاسپین وسرمایه ثامن الحجج وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووهر کجا که دیگر منافه نداشتند هم پشت ان بند ه های خدا را خالی می کنند هم مردم را حیران .....این کمال نامردی و منافقی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار