اگرچه تصمیم گیران این همایش در گردهم آوردن تمامی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی ،اصحاب رسانه ومدیران چند دستگاه موفق وارایه گزارش عملکرد توسط آنان،در واقع با یک تیر چند نشان را هدف گرفته اند ،اما نباید از این نکته مهم غافل شوند که آنان در حال حاضر بعنوان مجری انتخابات باید در کمال بیطرفی رعایت حق الناس را سرلوحه امور خود قرار دهند .
کد خبر: ۴۰۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 17 April 2017

روز گذشته همایش سراسری مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان ایلام با حضور استاندار ومعاونین اووجمعی از خبرنگاران اصحاب رسانه استان در سالن جلسات استانداری ایلام برگزار شد

به گزارش تابناک ایلام ؛برگزاری این همایش با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان بعنوان پیشقراولان عرصه اطلاع رسانی دستگاههای اداری، دراین موقعیت که دولت یازدهم در حال سپری نمودن ماههای پایانی خود بوده واز سویی بدلیل کاندیداتوری رییس دولت در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

بدون جانبداری وتعصب وبا نیم نگاهی به انصاف باید بگویم ،در طول سنوات اخیر که کم وبیش در روند امور سیاسی و اجرایی کشور قرار داشته ام ،هردولتی از حداقل فرصت ها برای بزرگنمایی کوچکترین دستاورد خود بهره گرفته است،اما دولت یازدهم از صدر تا پایین آنچنان باید وشاید نتوانسته است از ظرفیت های اجتماعی ،رسانه ای و حتی روابط عمومی های خود در بیان دستاوردهایش استفاده نماید.

این درحالیست همین دولت با نگاه باز به مقوله اطلاع سانی واستفاده مردم از ظرفیت شبکه های اجتماعی ،زمینه فراگیر شدن شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام واینستاگرام را فراهم آورد .جالب اینجاست همین ظرفیت در طول سه ساله اخیر به فرصتی گرانبها برای مخالفین و منتقدین دولت فعلی جهت تخطئه کردن دستاوردها وعملکرد سه سال اش مبدل شد.ولی جالبتر اینجا بود که دراین مدت تیم رسانه ای ومدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی دم برنیاوردند.

شفاف وبدون لکنت باید بگویم دراین موقعیت زمانی ،از برگزاری چنین همایشی با وجود فاصله زمانی یکماهه تا هفته روابط عمومی ،هدف ونتیجه ای جز تبلیغات انتخابات استنتاج نمی شود . علیرغم اینکه این موضوع می تواند حق انکارناپذیر ولی دیر هنگام دولتی ها درایلام به حساب آید، اما بایدشیوه اجرای این همایش را هم به حساب ضعف تیم رسانه ای و تبلیغاتی دولت گذاشت ،زیرا حتی در تعیین زمان ومکان اجرای این برنامه ، بوی بی برنامگی ، بی دقتی وضعف اطلاع رسانی به مشام می رسد

اگرچه تصمیم گیران این همایش در گردهم آوردن تمامی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی ،اصحاب رسانه ومدیران چند دستگاه موفق وارایه گزارش عملکرد توسط آنان،در واقع با یک تیر چند نشان را هدف گرفته بودند ،اما نباید از این نکته مهم غافل شد که آنان در حال حاضر بعنوان مجری انتخابات باید در کمال بیطرفی رعایت حق الناس را سرلوحه امور خود قرار دهند .

در بخشی از این همایش ،حسین کلانتری رییس ستاد انتخابات استان ایلام به درستی وظایف مجریان انتخابات را تبیین و به موضوع حساس بیطرفی مجریان در انتخابات استان اشاره ای داشتند.

کلانتری با اشاره به اینکه باید زمینه حضور همه سلایق ودیدگاهها در انتخابات فراهم شود گفت : باید شرایطی فراهم شود تا در فرصت قانونی ،سخنرانی واجتماعات برای همه احزاب وسلایق عادلانه وبیطرفانه برگزار شود . همه باید بدانند با وجود ریل قانون هیچگونه رانت تبلیغاتی وجود ندارد .

وی انتخابات را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک حق الناس دانست وبیان داشت:تنه زدن به حق مردم تجاوز به حق محسوب می شود.

همانطور که مشخص شد،رییس ستاد انتخابات استان در بخش هایی از سخنان خود همواره رعایت بیطرفی و عدالت در مراحل مختلف انتخابات را گوشزد نمود ،اما با این حال وی نتوانست ازاین فرصت برای بازگو کردن بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی ،رفع تحریمها ،برجام ،فروش نفت ،افزایش فرصت های شغلی وبهبود شرایط اقتصادی مردم بعنوان شاخص ترین دستاوردهای دولت یازدهم ،در بین اصحاب رسانه ومدیران روابط عمومی چشم پوشی کند.

البته نباید فراموش کرد که قانون همواره برای همه یکسان است و با وجود اینکه در طول ادوار گذشته و انتخاباتهای مختلف، دولتهای مستقر همواره از فرصتهای به دست آمده در تبیین دستاوردهای خود از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند ،بنابراین نمی توان این حق را نیز از دولت یازدهم گرفت ،زیرا تا بوده چنین بوده وخواهد بود .اما بهتراین است که در آینده سازوکار مطمئن تر ومستقل تری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که رییس دولت آن خود یک قطب انتخابات محسوب می شود در نظر گرفته شود.
 
منصفانه تر باید بگویم در حالیکه رقبای انتخاباتی رییس دولت یازدهم از تمامی ظرفیتهای حاکمیت از رسانه ملی گرفته تا تریبونهای مذهبی و بقا متبرکه  برای معرفی وتبلیغ نامزد مورد حمایت خود بهره گیری می کنند ،نباید هم از یک  دستگاه دولتی بعنوان اجرا کننده انتخابات انتظاری بیشتر ازاین داشت.
واضح بگویم ؛این مشکلات سالهاست از ناحیه دولتها ورقبای انتخاباتی آنها از عرفی غلط به قانونی نانوشته مبدل گشته ولازم است برای درمان این درد مزمن چاره ای اندیشیده شود ،چرا که این موضوع در هردوره هزینه های اجتماعی ،سیاسی وامنیتی کمرشکنی بر نظام وکشور تحمیل نموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار