آیین گرامیداشت پدران آسمانی امروز دوشنبه در آستانه ولادت با سعادت مولای متقیان امیرالمومنان علی(ع) در مزار شهدای سراسر استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 10 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مادرش می گوید، هنوز چشمش به دنیا باز نشده بود که پدر به جبهه رفت، او محروم از آغوش گرم پدر و بدور از تکیه گاهش تنها در کنار مادر و اشک های پنهان شبانه اش بزرگ شد.
 
از آن روزی که پدر پیشانی بند عزت را بست و رفت هنوز چشمان نگرانش به در دوخته است، پدری که از او فقط نامش را می داند، نه اولین روز مدرسه او را همراهی کرده نه شب عروسی و نه تولد فرزندش.
 
تمامی لحظات زیبای زندگی را بدون حضور پدر و تنها به یاد او سپری کرد و هر سال در 13 رجب که روزی برای تجلیل از مقام پدران است او منقلب از نبود پدر دستانش را در رویا و در آسمان بوسه می زند.
 
امروز مزار چهار گوش هزاران شهید در سراسر کشور و در استان ایلام میزبان فرزندانی بود که درد دل های یک عمر یتیمی را در خلوتی دیدنی زمزمه کردند و آرام گرفتند.
 
فرزندان شهدایی که امروز بیشتر هوای پدران شان را می گیرند و بزم تجلیل از پدر امشب دیدنی تر از هر بزمی در آسمان شکل می گیرد و بجای آنها بجای بوسه بر دست بر مزار پدر بوسه می زنند فرشتگان بر دستان پدران آسمانی شان بوسه می زنند.
 
آیین گرامیداشت پدران آسمانی امروز دوشنبه در آستانه ولادت با سعادت مولای متقیان امیرالمومنان علی(ع) در مزار شهدای سراسر استان ایلام برگزار شد.
 
این آیین در مرکز استان به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام و با حضور گروه های مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در جوار مزار شهدای گمنام واقع در بهشت رضا برگزار شد.
 
در این آیین ده ها نفر از فرزندان شهدا با نثار شاخه های گل روز پدر را بر پدران آسمانی تبریک گفتند.
 
شرکت کنندگان در این محفل با خواندن فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
 
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.

13رجب سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) به عنوان روز تکریم از پدران نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار