در تعطیلات نوروزی امسال،
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از بازدید 2 میلیون و 370 هزار نفر از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی استان در تعطیلات نوروزی 96 خبرداد.
کد خبر: ۴۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 05 April 2017
به گزارش تابناک قزوین ایرنا، محمد علی حضرتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان گردشگران و بازدید کنندگان آثار و بناهای تاریخی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: مجموعه دولتخانه صفوی (سردرب عالی قاپو و کاخ موزه چهلستون)، آستان امامزاده حسین (ع)، سرای سعدالسلطنه، موزه حمام قجر، حسینیه امینی ها، قلعه حسن صباح الموت و آب انبار سردار بیشترین بازدیدها را در تعطیلات نوروزی امسال به خود اختصاص دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار کرد: استان قزوین به یکی از 10 مقصد گردشگری کشور تبدیل شده است.

** اقامت 230 هزار نفر در مراکز اقامتی استان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچنین با اشاره به ضریب اشغال 100 درصدی تخت های مراکز اقامتی استان در نوروز امسال، گفت: در این ایام 230 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ‌های اسکان موقت، خانه‌های معلم، مدارس و سایر اماکن پیش بینی شده اقامت گزیدند که از این حیث نسبت به سال گذشته با رشد 22 درصدی مواجه شدیم.
حضرتی در پایان گفت: همه مراکز اقامتی رسمی استان با 100 درصد ضریب اشغال توانستد پذیرای مسافران از نقاط مختلف کشور باشند که بیانگر حضور و ماندگاری پیوسته مسافران در شهر قزوین و تثبیت جایگاه مقصدی استان برای گردشگران استان‌های هدف است.
استان قزوین در حالی دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی می باشد که کمتر از یک درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
قزوین همراه با تبریز و اصفهان یکی از سه پایتخت ایران در دوره صفویه بوده و بسیاری از آثار و بناهای تاریخی این استان متعلق به این دوره است.
عمارت و موزه چهلستون، سردرب عالی قاپو، آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع)، مسجد جامع عتیق، مسجد النبی(ص)، بازار و سرای سعدالسلطنه، بقعه چهار انبیاء، میمون قلعه،خانه و حسینیه امینی ها، کلیسای کانتور، آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبار سردار، مسجد مدرسه سردار، گراند هتل،عمارت شهرداری،عمارت سپهدار، موزه حمام قجر، باغستان سنتی یک هزار ساله، دریاچه اوان،قلعه الموت، پل شاه عباسی، قلعه سمیران،آبگرم یله گنبد و برج های دوقلوی خرقان از جمله اماکن مطرح تاریخی و طبیعی استان قزوین به شمار می روند که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار