رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سال گذشته در مجموع 71 هزار و 218 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی این استان انجام شد.
کد خبر: ۴۰۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 03 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی شریفی اظهار کرد: در این مدت (سال گذشته) نزدیک به 2 هزار و 968 پرونده تخلفاتی کشف شد که از این تعداد، 2 هزار و 830 مورد پرونده تخلفاتی به مراجع قضایی ارجاع شد.
 
وی افزود: ارزش ریالی تخلف های مکشوفه در این مدت در سطح استان معادل هشت میلیارد و 11 میلیون و 736 هزار ریال بوده است.
 
رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از انجام 644 مورد گشت مشترک با دستگاه های ذیربط در یکسال گذشته خبر داد و تاکید کرد: عمده این تخلفات مربوط به مواردی چون گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کشف کالای قاچاق، عدم درج قیمت و سایر موارد بوده است.
 
شریفی از ادامه طرح نوروزی نظارت بر بازار تا پایان فروردین نیز خبر داد و یادآور شد: طرح نظارت نوروزی در 2 بخش کالا و خدمات و به 2 شکل سازمانی و مشترک با دیگر نهادها از 15 اسفند پارسال آغاز شده و تا پایان فروردین امسال نیز ادامه دارد.
 
وی با اشاره به ثبت 273 مورد شکایات مردمی در راستای اجرای طرح نوروزی تا 10 فروردین ماه امسال گفت: در این مدت چهار هزار و 605 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی استان انجام شد که منجر به تشکیل 307 پرونده تخلفاتی با ارزش ریالی 486 میلیون و 313 هزار ریال گردید.
 
رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: این بازرسی ها با همکاری ناظران و بازرسان این سازمان و همکاری مردم به صورت محسوس و نامحسوس در سطح بازار انجام شده است.
 
شریفی افزود: در صورتی که مردم در جریان خرید کالاهای مورد نیاز خود در این ایام با تخلف واحد صنفی مواجه شدند، علاوه بر شماره تلفن 124 که در تمام شهرستان ها فعال است، می توانند با شماره تماس 33363192 نیز تماس بگیرند تا بطور مستقیم به ستاد خبری وصل شده و گزارش تخلف صورت گرفته را اعلام کنند.
 
به گزارشتابناک ایلام، استان ایلام 22 هزار واحد صنفی دارد.
 
در سطح استان ایلام هشت اتاق اصناف فعال است و تنها شهرستان های تازه تاسیس بدره و سیروان اتاق اصناف ندارند که تاسیس این نهاد اقتصادی در این دو شهرستان در حال انجام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار