رئیس دیوان محاسبات کشور بزرگترین گرفتاری کشور را اشتغال دانست و تاکید کرد: کسانی که توان ایجاد شغل دارند باید وارد عرصه شوند و در بحث دیگر کسانی که در تولید و شغل وارد عمل شده اند نیز باید حمایت شوند.
کد خبر: ۳۹۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 24 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛عادل آذر در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط رهبری اظهار کرد: در 10 سال گذشته مضمون صحبت ها و نامگذاری سال ها توسط معظم له به حوزه اقتصاد مربوط می شود و نامگذاری ها بدین معناست که مردم بخصوص مسئولان در آن حوزه تمرکز کنند و در حد شعار نباشد.
 
وی مخاطب شعار سال را قسمت اجرایی نظام اسلامی دانست و افزود: امسال رهبری این مهم را روشن بیان کردند و خواستار اقدام منجر به تولید ملی شدند و ورود کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند را نیز قاچاق و حرام و غیر قانونی دانستند.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور بزرگترین گرفتاری کشور را اشتغال دانست و تاکید کرد: کسانی که توان ایجاد شغل دارند باید وارد عرصه شوند و در بحث دیگر کسانی که در تولید و شغل وارد عمل شده اند نیز باید حمایت شوند.
 
آذر در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه و ساختار قانونی دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به جایگاه نظارتی، ولی دیوان محاسبات بعنوان بازوی نظارتی مردم و مجلس و قوه مقننه عمل می کند.
 
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در خصوص حقوق های نجومی هم گزارش داد و این موضوع را نهایی کرد، گفت: هزینه بیت المال در هر دستگاهی باید زیر نظر دیوان باشد چون دیوان موظف به پیاده کردن عدالت اقتصادی و بودجه ای در کشور است.
 
عادل آذر اضافه کرد: به دلیل نبود نظام اقتصادی و بودجه ای و برنامه ریزی منسجم، علمی و سیستماتیک قدرت چانه زنی در کشور حرف اول را می زند در این شرایط باید همه تلاش کنند تا دهلران با توجه به ظرفیت هایش به جایگاه واقعی خود برسد.
 
وی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های نفت و گاز و کشاورزی افزود: 540 میلیون دلار یعنی 15 هزار میلیارد ریال برای پالایشگاه و پتروشیمی دهلران اعتبار آماده است و با راه اندازی این پروژه ها زمینه اشتغال چهار هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
 
وی از افزایش تولید میدان آذر در سال 96 خبر داد و اضافه کرد: بناست که تولید نفت از میدان آذر از 15 هزار بشکه به 150 هزار بشکه در روز برسد و خوراک آن در پتروشیمی و پالایشگاه دهلران استفاده شود.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: با پیگیری های مدیریت ارشد استان ایلام، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان محلی آینده شهرستان دهلران روبه رشد و توسعه بیش از پیش است و ما نیز در جهت توسعه این منطقه حمایت می کنیم.
 
آذر با اشاره به آمار 23 هزار و 400 نفری بیکاران در استان ایلام افزود: با توجه به تشکیل کنسرسیومی مقرر شده که فقط نیروهای تخصصی که در استان و شهرستان نداریم در پروزه های نفت و گاز منطقه از نیروهای غیر بومی استفاده شود و مابقی نیروها از افراد بومی و بیکار منطقه باشند.
 
وی به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و لزوم مشارکت گسترده مردم در این انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: نظام بر گردن همه حق دارد و همه باید در صحنه سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کنند و این حضور افتخاری برای نظام است.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهرها اظهار کرد: مردم باید با دقت افرادی کاردان و شایسته ،کار بلد و مدیر را برای حضور در مسند شوراهای شهر انتخاب کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار