فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 14 گروه حفاظتی در طول تعطیلات عید نوروز در عرصه های طبیعی استان فعالیت های مراقبتی، پیشگیرانه، کنترلی و آموزشی دارند.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 24 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی  اظهار کرد: 14 گروه حفاظتی در طول تعطیلات عید نوروز در عرصه های طبیعی استان فعالیت های مراقبتی، پیشگیرانه، کنترلی و آموزشی دارند.
 
وی یادآور شد: از این تعداد 10 گروه در عرصه های طبیعی هر شهرستان و چهار گروه در شهرستان ایلام حضور دارند.
 
فتحی افزود: علاوه بر حضور مستقیم گروه های گشت و کنترل در عرصه ها در برخی مناطق گیت های ورود و خروج برای کنترل رفت و آمد گردشگران احداث شده است.
 
وی از حفر کانال بین عرصه های طبیعی و اراضی کشاورزی و مستثنیات به منظور جلوگیری از تصرف یا تخریب عرصه ها خبر داد و تاکید کرد: همچنین برجک های دیده بانی که به اراضی ملی و طبیعی اشراف و دید کامل دارند یا هدف مشاهده احتمالی قطع درختان یا تخریب طبیعت فعال شده اند.
 
به گفته فتحی، نصب بنر، سنگ نوشته در طول مسیر جاده های پر تردد، توزیع برشور و تراکت با محتواهای آموزشی و پیشگیرانه و ذکرمفاد برخورد قانونی با متخلفان از جمله فعالیت های این یگان است.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: توزیع نهال بین گردشگران، استفاده از توان بسیج و انجمن های مردم نهاد در راستای حفاظت از طبیعت در تعطیلات نوروزی صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: همچنین از ائمه جمعه و جماعت استان ایلام خواسته شده در تریبون های مختلف به ویژه در نمازهای جمعه اهمیت طبیعت و حفاظت از درختان را برای نمازگزاران بیان کنند.
 
فتحی از عموم مردم و گرشگران و مسافران نوروزی خواست ضمن حفاظت و حراست جدی از طبیعت و عرصه های ملی در صورت هرگونه تخلف، انتقاد یا پیشنهاد مورد را با شماره تماس رایگان 1504 تلفن امداد و جنگل در میان بگذارند.
 
به گزارش  تابناک ایلام، همه ساله با فرارسیدن تعطیلات نوروزی بخش قابل توجهی از مردم استان ایلام با برپایی چادر به دامان طبیعت می روند و ایام نوروز را در عرصه های طبیعی اطراف ایلام می گذرانند.
 
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی جنگل، مرتع و بیابان تشکیل داده که بیش از 600 هزار هکتار آن جنگل بلوط است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار