سرپرست پلیس راه انتظامی استان ایلام از کاهش 100 درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت از ابتدای تعطیلات نوروز 96 تاکنون (دوم فروردین) در جاده های ارتباطی این استان به نسبت دوره مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 22 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: پر ترددترین جاده هایی که در این ایام مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد، مسیر ایلام به مهران، ایلام به شباب و ایلام به دره شهر است.
 
وی بدون اشاره به تعداد تصادف ها و کشته های حوادث رانندگی در جاده هاتی مواصلاتی این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون افزود: در مدت یاد شده شاهد کاهش 100 درصدی تعداد فوتی های حوادث رانندگی بوده ایم.
 
سرپرست پلیس راه انتظامی ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه کارشناسان هواشناسی برای روزهای آخر هفته جاری و ابتدای هفته آینده بارندگی در بیشتر مناطق استان را پیش بینی کرده اند، می طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و اصل سرعت مطمئن سفر خوبی را برای خود و خانواده هایشان فراهم کنند و با پرهیز از انجام تخلفات بویژه سرعت و سبقت غیر مجاز از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
 
سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه در این ایام 40 تیم گشت محسوس و نامحسوس در جاده های ارتباطی استان فعال خواهند بود، یادآور شد: دوربین های کنترل سرعت نیز به منظور ثبت تخلفات تجهیز شده و رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را انجام دهند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت از سوی پلیس توقیف می شود.
 
وی همچنین از انجام آزمایش سلامت روانی رانندگان در این ایام توسط نیروهای پلیس راه خبر داد و گفت: در کنار رعایت ادب و نزاکت از سوی نیروهای خدوم پلیس با رانندگانی که آرامش خاطر مردم و گردشگران را به هم بزنند نیز در این ایام بطور جدی برخورد خواهد شد.
 
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار