فرماندار دهلران از آمادگی محل های اسکان و چادرهای راهنمای نوروزی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 21 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی روز سه شنبه در بازید از چادرهای راهنمای نوروزی و محل های اسکان مسافران در این شهرستان اظهار کرد: 20 مدرسه با 120 کلاس درس برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.
 
وی یادآور شد: تاکنون بیش از 500 نفر در این مکان ها اسکان داده شده و خدمات لازم نیز به آنها ارائه شده است.
 
فرماندار دهلران با اشاره به جاذبه های طبیعی تاریخی، گردشگری و دفاع مقدس این شهرستان افزود: تمهیدات لازم برای بازدید اقشار مختلف مردم از این اماکن اندیشیده شده و پیش بینی می شود امسال آمار گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان نسبت به پارسال بیشتر شود.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران نیز گفت: در پنج نقطه آبگرم، ورودی شهر دهلران از مسیر مهران، امامزاده سید ناصرالدین، ابراهیم قتال و میمه چادرهای راهنمای مسافران و گردشگران برپا شده است.
 
فرج فاضلی افزود: ارائه صنایع دستی و پخت و پز غذاها و شیرنی های محلی و توزیع اقلام فرهنگی از دیگر خدماتی است که در این مکان ها به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می شود.
 
وی با اشاره به وجود 400 اثر طبیعی، تاریخی و باستانی در این شهرستان گفت: از این تعداد 80 اثر در ردیف آثار ملی ثبت شده است.

استقرار 2 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در دهلران
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از راه اندازی دو پایگاه سازمان جوانان در شهر دهلران و یادمان دفاع مقدس شرهانی خبر داد و افزود: در این پایگاه ها ضمن توزیع اقلام فرهنگی راهنمایی لازم نیز به مسافران و گردشگران و راهیان نور ارائه می شود.
 
فریدون ملک میرزایی افزود: 2 پایگاه امداد جاده ای نیز در دشت عباس و بیشه دراز آماده ارائه خدمات جاده ای به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان هستند.

44 نفر در دهلران داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند
فرماندار دهلران از ثبت نام 44 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در نخستین روز از مهلت یک هفته ای نام نویسی عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.
 
سید حسینعلی موسوی اظهار کرد: از این تعداد 21 نفر برای شوراهای اسلامی شهرهای دهلران، موسیان و پهله ه و 23 نفر نیز داوطلب شوراهای اسلامی روستایی در سه بخش موسیان، میمه و زرین آباد هستند.
 
وی افزود: از 21 نفر داوطلب شورای اسلامی شهر که تاکنون ثبت نام کرده اند 17 نفر مرد و چهار نفر زن هستند ولی 23 داوطلب شوراهای اسلامی روستایی همگی مرد هستند.
موسوی یادآور شد: برای شورای اسلامی شهر میمه در روز نخست کسی ثبت نام نکرد ضمن اینکه برای شورای روستایی بخش مرکزی نیز ثبت نامی نداشته ایم.

51 تن میوه ایام عید در دهلران در بازار توزیع می شود
فرماندار دهلران از جذب و توزیع 51 تن میوه (سیب و پرتقال) ویژه ایام عید در این شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله اول 18 تن از این مقدار شامل 15 تن پرتقال و سه تن سیب در حال توزیع است.
 
موسوی بر ضرورت افزایش مکان های توزیع میوه ایام عید در شهر دهلران تاکید کرد و افزود: 51 تن میوه ایام عید شامل 17 تن سیب و 34 تن پرتقال با قیمت مصوب توزیع می شود.
 
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پرتقال 39 هزار ریال و هر کیلوگرم سیب نیز 32 هزار ریال است، یادآور شد: دو عامل توزیع در شهرستان کار توزیع میوه ایام عید را بر عهده دارند و در بخش ها نیز بنا به درخواست متقاضیان و تایید بخشداران عوامل توزیع می توانند با قیمت تعیین شده نسبت به تحویل و توزیع میوه اقدام کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب استان ایلام قرار دارد و از مناطق گرمسیری این استان است که سالانه هزاران مسافر و گردشگر بویژه در ایام نوروز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید می کنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار