رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام با اشاره به آمادگی شهرداری برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی گفت: برای رفاه حال گردشگران و مسافران، چند اقامتگاه با امکانات رفاهی در این شهر پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 20 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلطانی اظهار کرد: ایجاد 30 کانتر و اتاقک چوبی و برپایی 100 چادر در بوستان جنگلی چغاسبز، ایجاد یک مکان مسقف در همین بوستان و در محل برگزاری نمایشگاه های بهاره به گستره یک هزار و 800 متر مربع، برپایی چادر در محل بوستان کوثر به استعداد 100 تخته چادر از جمله اقامتگاه های شهرداری برای گردشگران و مهمانان نورزی است.
 
وی یادآور شد: همچنین نمازخانه های مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام و تمام بوستان های محله ای و عمومی شهر برای استقبال و اقامت مهمانان نوروزی آماده شده که همه این اقامتگاه ها از 20 اسفند تا 15 فروردین آماده پذیرایی و اسکان مسافران هستند.
 
سلطانی افزود: این اقامتگاه ها به پتو، سیستم های گرمایشی، موکت و فرش مجهز شده اند ضمن اینکه سرویس های بهداشتی و مکان هایی برای شستن البسه و ظروف نیز در این اقامتگاه ها در نظر گرفته ایم.
 
وی گفت: پنج سفره هفت سین متنوع در میادین و نقاط مختلف شهر ایلام جانمایی شده که 2 عدد از این سفرها های هفت سین ها نماد و نشان اتحاد و همدلی و یکی بودن قومیت ها و ملیت های کشور را با لباس محلی استان های مختلف نمایش می دهد که مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است.
 
وی از آذین بندی و زیباسازی مسیرهای اصلی شهر ایلام بویژه جاده های محل عبور گردشگران و کاروان های راهیان نور با نصب گلدان های گل خبر داد و به رنگ آمیزی جداول، خط کشی معابر عمومی، لکه گیری و آسفالت خیابان ها به عنوان دیگر فعالیت های شهرداری برای نوروز 96 اشاره کرد.
 
سلطانی اضافه کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروشور و نقشه راهنمای اماکن دیدنی، تفریحی، اقامتی، گدشگری، مذهبی، تاریخی شهر ایلام تهیه شده و در مبادی ورودی میان مسافران و گردشگران برای آشنایی بیشتر آنها با شهر ایلام توزیع می شود.
 
به گفته وی، در خیابان آیت الله حیدری در فضای خالی مجاور سازمان جهاد کشاورزی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام مکانی برای برگزاری جشن نوروزگاه پیش بینی شده که هر شب هنرمندان خلاق و توانمند شهرهای مختلف استان در این مکان به اجرای برنامه می پردازند.
 
سلطای یادآور شد: در ویژه برنامه های جنگ شادی نوروزگاه هر شب هنرمندان یک شهرستان با حضور در این مکان به برنامه های مفرحی چون اجرای زنده موسیقی، نمایش، شعر، سرود و مسابقه به منظور سرگرم سازی و ایجاد فضای شاد برای مسافران و گردشگران نوروزی اقدام می کنند.
 
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در محل برگزاری جشن های نوروزگاه اقدام به برپایی نمایشگاهی در قالب معرفی و عرضه محصولات خوراکی و صنایع دستی بومی و سنتی استان ایلام به گردشگران می کند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛، کاخ فلاحتی، قلعه والی، سنگ نوشته های قوچعلی و تخت خوان، مناطق جنگلی و تفریحی ششدار، منجل، دالاب از جمله اماکن تاریخی و تفریحی شهر ایلام هستند که همواره مورد توجه گردشگران زیادی از داخل و خارج استان هستند.
 
استان ایلام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار