گراوند خبرداد؛
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز به مدت یک هفته تا ششم فروردین سال آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۳۹۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 20 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛خیراله گراوند اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در فرمانداری ها و داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی نیز در بخشداری ها انجام می شود.
 
وی افزود: در تمامی 10 فرمانداری و 30 بخشداری تابعه استان هیات های اجرایی تشکیل شده و در ایام تعطیلات نوروزی فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات در محل کار حضور داشته و از داوطلبان ثبت نام خواهند کرد.
 
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: برای ثبت نام داوطلبان اصل و دو برگ تصویر از تمامی صفحات شناسنامه، اصل و فتوکپی پشت و روی کارت ملی و پایان خدمت، اصل و تصویر مدرک تحصیلی، اصل گواهی عدم سوء پیشینه و چهار قطعه عکس 4×3 لازم است.
همچنین داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف هستند.
 
گراوند در خصوص وضعیت اعضای شوراهای شهرهای استان ایلام تاکید کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 385 روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره خواهند داشت.
 
به گفته وی، شورای اسلامی شهر ایلام هم اکنون 11 نفر است که در دوره پنجم این تعداد با چهار نفر کاهش به هفت نفر می رسد ولی شوراهای دیگر شهرها همچون دوره قبلی پنج نفره خواهد بود.
 
دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
 
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
 
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار