مدیرکل هواشناسی ایلام با بیان اینکه سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده بود، بتدریج از جو استان خارج می شود، گفت: بیشترین میزان بارش و فعالیت این سامانه در شهرستان ایوان با 70.4 میلی متر بارندگی بوده است.
کد خبر: ۳۹۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 20 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: در دیگر ایستگاه های باران سنجی استان میزان بارش در دیگر مناطق شامل ایلام: 62.3، سرابله 51.8، مهران 48.4 و دهلران 36.1 بارش ثبت شده است.
 
وی افزود: همچنین در دیگر ایستگاه های سنجش باران مقدار بارش نزولات جوی در شهر لومار 46.8، آبدانان 30.6 و دره شهر نیز 37 میلی متر بوده است.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: در برخی نقاط همچون گردنه ها، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان ایلام علاوه بر بارش باران، نزولات جوی به شکل برف و تگرگ خود را نشان داد.
 
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: با خروج این سامانه از امروز تا پایان هفته جاری هوای استان ایلام پایدار است.
 
به گزارش تابنلک ایلام، سامانه بارشی که همراه با رعد و برق و وزش باد شدید بود خسارت هایی را در نقاط مختلف استان برجای گذاشت.
 
برخورد صاعقه پنج عضو یک خانواده عشایری در شهرستان ایوان را روانه بیمارستان کرد، 2 نفر از مصدومان بدلیل شدت سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.
 
ریزش کوه، مسدود شدن برخی از مسیرها از جمله مهران - دهلران، شکستگی لوله انتقال آب در برخی از نقاط، گرفتار شدن خودروهای عبوری در پشت تونل ایوان و ایجاد ترافیک و راهبندان به علت لغزندگی جاده و آبگرفتگی معابر از دیگر آثار این سامانه بارشی در استان ایلام بود.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام امسال نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و این استان سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت.
 
با این وجود از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان شهریور سال بعد) 248 میلی متر بارندگی در استان ایلام ثبت شده که نسبت به بلندمدت 33 و در مقایسه با سال گذشته 61 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.
 
در همین مدت شهر ایلام 247 میلی متر بارش را تجربه کرده که در قیاس با سال گذشته 68 و نسبت به بلند مدت 44 درصد کاهش نزولات جوی را داشته است.
 
بیشترین بارش در سال زراعی جاری از آن شهرستان بدره با 339 میلی متر بارش بود که این مقدار بارش نسبت به بلند مدت 58 و سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد.
 
شهرستان مهران نیز با 71 میلی متر بارش در مقایسه با پارسال 73 و میانگین بلند مدت 61 درصد کاهش کمترین مقدار بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری را ثبت کرده است.
 
پیش بینی های هواشناسی بیانگر بارش موثر و مطلوب باران در فروردین ماه سال 1396 است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار