مدیر جهاد کشاورزی دهلران از اختصاص سه هزار و 850 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 19 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛تورج کرمی اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان با وجود شرایط جوی و گرمای زیاد و تعریق، 60 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
 
وی افزود: پیش بینی می شود از سه هزار 850 هکتار سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای در این شهرستان 15 هزار تن ذرت دانه ای و 25 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی دهلران قیمت هر کیلوگرم ذرت دانه ای با افت مفید سه درصد و افت غیر
مفید یک درصد و 14 درصد رطوبت را 10 هزار و 368 ریال اعلام کرد و گفت: به ازای هر درصد افت و رطوبت بیشتر از قیمت ذرت کاشته می شود و حداکثر رطوبت قابل خرید نیز 30 درصد است.
 
کرمی از فروش محصولات ذرت و جو امسال از طریق بورس خبر داد و تاکید کرد: شرکت پشتیبانی دام به عنوان نماینده کشاورزان ذرت را از طریق ذرت خشک کنی ها جمع آوری و در کارگزاری های بورس به فروش می رساند و ما به تفاوت قیمت ذرت و جو فروخته شده توسط دولت در آینده تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.
 
وی یادآور شد: قیمت واقعی بورس قرار است از طریق سامانه ای که کشاورزان به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می دهند بطور مستقیم از طریق خریدار بورس به حساب کشاورزان واریز شود که لازم است همه ذرت کاران به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و اطلاعات و شماره حساب خود را ارایه دهند.
 
مدیر جهاد کشاورزی دهلران از احتمال فروش سایر محصولات کشاورزی به این طریق خبر داد و افزود: دولت از پرداخت مستقیم قیمت محصولات کشاورزی معاف و فقط ما به تفاوت کسری قیمت بازار و قیمت تضمینی را پرداخت و در واقع خرید تضمینی وجود ندارد.
 
به گزارش تابناک ایلام، دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با توجه به منابع آب و خاک و اراضی مستعد از مناطق مهم و مستعد برای کشاورزی در استان ایلام محسوب می شود.
 
شهرستان دهلران با 100 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی که از حدود 60 هزار هکتار آن بهره برداری می شود یکی از قطب های کشاورزی استان ایلام است که سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار