فرماندار دره شهر از برنامه ریزی و فراهم شدن امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از 300 هزار گردشگر در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 19 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبر شفیع زاده اظهار کرد: برای استقبال از میهمانان نوروزی برنامه ریزی و هماهنگی لازم با ادارات مختلف از چند ماه گذشته انجام شده است.
 
وی با اشاره به مهیا شدن 18 مدرسه در این شهرستان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: این فضاها با 200 کلاس درس به منظور رفاه حال مسافران نوروزی به امکانات اولیه نظیر موکت، فرش، یخچال و سیستم گرمایشی تجهیز شده اند.
 
شفیع زاده افزود: همچنین از ظرفیت مهمانسراهای ادارات مختلف این شهرستان نیز استفاده و با هماهنگی هلال احمر در صورت نیاز چادرهای اسکان به تعداد 30 تخته برای میهمانان نوروزی نیز در مناطق مختلف بر پا خواهد شد.
 
فرماندار دره شهر از هماهنگی برای فعالیت 12نانوایی این شهرستان به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: با توزیع آرد اضافی بین این نانوایی ها به منظور رفاه حال مسافران فعالیت آنها تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال 160 تن سیب و به همین میزان پرتقال به نرخ دولتی تا پایان تعطیلات نوروزی بین مردم و میهمانان نوروزی این شهرستان توزیع می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
 
این شهرستان تاریخی دارای 400 اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
در تعطیلات نوروزی امسال 244 هزار گردشگر وارد این شهرستان در 110 کیلومتری جنوب ایلام شدند و 100 هزار نفر نیز در این منطقه اسکان یافتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار