مدیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی گفت: در شهرستان ملکشاهی 43 اثر فاخر تاریخی و گردشگری وجود دارد که 31 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
کد خبر: ۳۹۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 18 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛طالب خزان افزود: سنگ نبشته گل گل مربوط به دوران آشوریان و کوشک قینفر مربوط به دوران ساسانیان از جمله آثار برجسته تاریخی شهرستان ملکشاهی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران تاریخی است.
 
وی اضافه کرد: موقعیت کوهستانی این شهرستان آثار طیبعی بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد که می توان به آبشار اما ، دره باجک ، غار آقامیر و تالاب سیاب درویش اشاره نمود که شهرتی ملی دارند.
 
طالب خزان گفت: وجود دو امامزاده بزرگوار سید محمد عابد (ع) و سید محمد ابوچماقین(ع) در مسیر جاده ملکشاهی - مهران نیز هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی است.
 

وی با پیش بینی حضور 80 هزار میهمان نوروزی در این شهرستان گفت: شرایط برای حضور و دیدار این تعداد میهمان از مناطق گردشگری، مذهبی و تاریخی فراهم است.

 خزان با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت اسکان و استقبال از مسافران نوروزی در ملکشاهی فراهم شد است، یادآور شد: در ورودی و خروجی سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر چادرهای جهت راهنمایی مسافرین و ارائه خدمات رفاهی برپا شده است.
 
قرار داشتن شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام و در میانه شهرستان های شمالی و جنوبی استان باعث حضور و تردد شمار زیادی از گردشگران نوروزی در این شهرستان می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار