مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: نقش مرز چیلات در اشتغال و درآمدزایی و توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان منطقه برجسته است ضمن اینکه برای جذب سرمایه گذار در این حوزه نیز کارهایی انجام شده است.
کد خبر: ۳۹۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 18 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ غلامعباس آذر روز شنبه در جریان بازدید از محل راه اندازی مرز چیلات دهلران گفت: با توجه به تصویب مرز چیلات در مجلس شورای اسلامی، فعالیت های اجرایی در این مرز سال جدید به صورت رسمی وارد فاز اجرایی و عملیاتی می شود.
 
وی اظهار کرد: برای جمع بندی آمار و اطلاعات و تسریع در عملیات اجرایی این مرز، معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام پیگیری ها و بازدیدها از این مرز را دنبال می کند.
 
آذر پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی دهلران را از ماموریت های جدی معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام برشمرد و گفت: امیدواریم وزارت کشور نیز در تخصیص اعتبارات مرز چیلات با هدف تسریع در عملیات اجرایی عنایت ویژه داشته باشد.
 
معاون عمرانی فرماندار دهلران نیز در حاشیه این بازدید از پاکسازی و آماده سازی 60 هکتار زمین برای این بازارچه در مرز چیلات خبر داد و گفت: محوطه سازی در 2 هکتار از این اراضی انجام شده است.
 
محمد غلامی آسفالت 12 کیلومتر از مسیر 23 کیلومتری تا محل بازارچه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: چهار کیلومر دیگر از این مسیر بیس و شن ریزی شده است.
 
وی احداث فیبر نوری به میزان 28 کیلومتر، برق رسانی و تاسیسات و ساختمان را از دیگر اقدام ها در محل بازارچه اعلام کرد و یادآور شد: تسریع در عملیات اجرایی این بازارچه از درخواست های مردم مرزدار دهلران است که می تواند باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه شود.
 
غلامی با اشاره به عزم جدی مسئولان برای راه اندازی این بازارچه تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا این بازارچه هر چه زودتر وارد فاز اجرایی شده و مسیر اجرایی آن نیز تسهیل شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، بازارچه مرزی دهلران در فاصله 40 کیلومتر شهر دهلران و فاصله 25 کیلومتر شهر علی غربی عراق واقع است که راه اندازی آن می تواند نقش موثری در تجارت، تبادلات فرهنگی، اقتصادی، واردات و صادرات و تردد مسافر میان ایران و عراق داشته باشد.
 
استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در امتداد این مرکز دارای یک معبر رسمی (مرز بین المللی مهران) است و ایجاد معبرهای دیگری در امتداد این مرز در دستور کار مسئولان ایلام و استان های همجوار در عراق است که ایجاد آنها می تواند به شکوفایی و رونق اقتصادی استان ایلام منجر شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار