این موضوع نه تنها برای ما بلکه برای هیچ فردی قابل هضم نیست که بعد از گذشت چندین ماه امکان انتخاب فردی ولو مامور به خدمت در راس این اداره مهم وبا اهمیت وجود نداشته باشد؟
کد خبر: ۳۹۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱ 18 March 2017

تابناک ایلام ::همه به خوبی می دانیم که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره)انقلابی مکتبی بر پایه ارزشهای اسلامی وبرای احیاء اصول وارزشهای انسانی و اخلاقی شکل گرفت . انقلابی همه جانبه نگر که توجه به فرهنگ بر پایه ارزشهای دینی ،سنت در اهداف آن موج می زند.

از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ واحیاء فرهنگ ایرانی اسلامی وهمچنین تقویت سنن وآداب فرهنگی اقوام مختلف ایرانی در صدر برنامه ها وسیاستهای آن  قرارگرفت و برای ترویج ،تعمیق وحفظ فرهنگ های اصیل ایرانی با تکیه بر ارزشهای دینی، وزارت فرهنگ وارشا داسلامی تاسیس شد.

اگر چه این وزارتخانه در طول سنوات اخیر با تاثیر پذیری از جریانات سیاسی با فراز ونشیبهایی روبرو بوده است ؛اما حقیقتا با تاسیس نهادهای فرهنگی حاکمیتی متعدد با شرح وظایفی موازی با این وزارتخانه ،عدم اختصاص اعتبارات مورد انتظار  و بی مهری های صورت گرفته،فعالیتهای آن تاحدودی تحت شعاع قرارگرفته است.

با رشد و توسعه نهادهای فرهنگی و تاسیس بنیادهای فرهنگی وهنری ودینی متعدد در سطح کشور با تخصیص اعتبارات هنگفت اما فاقد برنامه منسجم وخروجی تاثیر گذار ،تنها یک چیز به ذهن خطور می کند که دستهایی آرام آرام در حال تخطئه تنها وزراتخانه ایست که در راستای توسعه برنامه های نرم انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی تاسیس شد.

از این موضوع گذشته ،اگر به وضعیت مدیریت اداری و چارت سازمانی بزرگترین نهاد رسمی فرهنگی کشور در سطح استانها وشهرستانها نگاهی بیاندازیم، اوج بی تفاوتی ها در قبال مهمترین نیاز کشور بعد از اقتصاد ،یعنی "فرهنگ" کاملا متجلیست.

مدیریت ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستانها بعنوان پیشقراوان توسعه وترویج فرهنگ وهنر ایرانی اسلامی کاملا به حاشیه رانده شده ،ونگاه به این ادارات در ابعاد مختلف نظیر تعیین مدیر،وضعیت نیروی انسانی و ساختمان اداری واعتبارات وامکانات در قیاس با سایر ادارات ونهادها کاملا ناعادلانه وسطحی جلوه می کند .

اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها فارغ از وظایف مهم سازمانی تعریف شده برای آن،بعنوان یک اداره دست چندمی محسوب که تعیین مدیر آن بدون لحاظ نمودن فاکتورهایی نطیر تخصص ،تجربه یا آشنایی با فرهنگ وهنر تنها بر اساس اراده های سیاسی مدیران ونمایندگان مجلس صورت می گیرد.والبته این موضوع جز جفا در حق فرهنگ مردم چیزدیگری به حساب نخواهد آمد.

در همین شهرستان چرداول بعنوان بزرگترین شهرستان بعد از مرکز استان ،تاکنون اکثر مدیران انتخابی آن از بین نیروهای خارج از سازمان انتخاب شده است ،این درحالیست که استعدادهای فرهنگی وهنری موفق و بالقوه این شهرستان تنها بدلیل سطحی نگری به مقوله فرهنگ وهنر شهرستان ونبود انگیزه و نگاه فرهنگی مدیران این اداره در ادوار مختلف ،تاکنون بالفعل نشده اند.

نکته مهمتر اینکه با وجود گذشت چندین ماه از اتمام ماموریت مدیر پیشین اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان ،کماکان این اداره به زعم ما مهم واثر گذار! ،بدون مدیر به حال خود رها شده است .این موضوع نه تنها برای ما بلکه برای هیچ فردی قابل هضم نیست که بعد از گذشت چندین ماه امکان انتخاب فردی ولو مامور به خدمت در راس این اداره مهم وبا اهمیت وجود نداشته باشد؟

در حالیکه مردم فهیم وفرهنگ دوست شهرستان چرداول ،بمنظور برگزاری همایش بزرگ منطقه ای زنده یاد "علیشاه خان حیدری " مهیا می شوند ،خلاء مدیریت فرهنگی شهرستان بمنظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری همایشی در شان نام این شاعرکرد زبان فقید و مردم با فرهنگ شهرستان چرداول کاملا احساس می شود.

انتظار می رود مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام با حساسیت بیشتری به این مقوله ورود کرده وبا سرعت هرچه تمامتر نسبت به معرفی مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان چرداول مبادرت نمایند . بدون شک نادیده گرفتن این موضوع مهم قبل از برگزاری این همایش ، ثلمه ای بزرگ برای فرهنگ وهنر این خطه محسوب خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان وزارت فرهنگ و هنر قبل از انقلاب میباشد که پس از انقلاب مانند همه وزارت خانه های موجود براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران هم نامش و هم برنامه هایش تغییر کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
زمان بر نیست ...............فقط نمی دانندد خواهر و برادر و عمو وعمو زاده ها وعمع وخاله زادهها اهالی ابادیشان را چه کار کنند مجبورنند همه را یک جوری مدیر کنند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
داخل کشور مدیر کم نیست ولی موقعی که ملاک انتخابات مدیران کشور رابطه باشدنه ظابطه از این بهتر نخواهد شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار