مسئول ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به مهیا شدن 144 مدرسه در این استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و پذیرایی از آنها گفت: کار اسکان در این فضاهای آموزشی از 28 اسفند آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 17 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نجف عسگری با بیان اینکه فعالیت آموزشی مدارس این استان تا 28 اسفند ماه ادامه دارد اظهار کرد: اسکان در این فضاها در قالب 829 کلاس درس از عصر شنبه 28 اسفند تا 13 فروردین سال آینده (پایان تعطیلات نوروزی) در مناطق مختلف استان انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه رزرو اسکان میهمانان در مدارس از پنجم تا 22 اسفند ماه انجام شد، ادامه داد: از مجموع کلاس های درس مهیا شده 26 کلاس ویژه با امکانات اولیه کامل، 289 کلاس درجه الف و 514 کلاس نیز درجه ب هستند.
 
عسگری با بیان اینکه تعرفه اسکان بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات است، افزود: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به میهمانان نوروزی در مدارس ایلام که نسبت به پارسال تعداد آنها 22 فضا بیشتر شده که این فضاها به امکانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز شده اند.
 
وی یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان میهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 829 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 96 تجهیز شده است.
 
وی با بیان اینکه شهرهای ایلام و دره شهر به علت ورود حجم بیشتر مسافران نوروزی، بیشترین ظرفیت پذیرش و اسکان را دارند، گفت: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از میهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
 
به گزارش ایرنا، استان ایلام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
 
در ایام تعطیلات نوروزی پارسال 100 هزار مسافر نفر روز در 122 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسکان داده شدند.
 
بیشترین میهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس در طول تعطیلات نورزوی سال 95 به ترتیب مربوط به دره شهر، ایلام، دهلران، بدره، مهران و سیروان بوده است.
 
استان ایلام بیش از یک هزار فضای آموزشی دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار