جلال میرزایی در گفتگو با تابناک ایلام :
پس از پیگیریهای مستمر ،مکاتبه ورایزنی با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی،ومجری طرح سامانه گرمسیری ،با تخصیص اعتبار ایستگاه پمپاژ بیجنوند از محل اعتبارت سامانه گرمسیری موافقت به عمل آمد.
کد خبر: ۳۹۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 17 March 2017

یکی از مهمترین وشاید تنها مطالبه مردم دهستان بیجنوند از مسئولین استان ونمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی ،تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت رودخانه پرآب سیمره از طریق ایجاد یک ایستگاه پمپاژ دراین منطقه بوده است.

به گزارش تابناک ایلام؛سالهاست که از طرح این موضوع در سطح شهرستان واستان می گذرد وعلیرغم وعده های داده شده کماکان در حد یک طرح بر روی کاغذ باقی مانده است. با روی کار آمدن دولت یازدهم وهمزمان با حضور مهندس مروارید استاندار ایلام دراین منطقه؛ از سال 93موضوع مطالعه واجرایی شدن این طرح به طور جد در دستور کار دستگاههای مربوطه قرارگرفت.

پس از تصویب تخصیص ومجوز بهره برداری از آب رودخانه توسط منابع آب ، این طرح بدلیل عدم تامین اعتبار نتوانست در ردیف طرحهای دارای قابلیت اجرا قرار بگیرد.

تاکنون بحث های مختلفی در خصوص تامین اعتبار این طرح مطرح شده است .پرداخت تسهیلات در قالب تعاونی از طریق بانک سینا ،یا پرداخت تسهیلات از طریق بانک زمین به بهره برداران دو فرضیه ای بود که تاکنون توسط مسئولین استان برای اجرای این طرح مطرح شده است .

اما این روزها با پیگیری های جدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ،با بهترین گزینه برای آغاز عملیات اجرایی این طرح وتحقق یکی از آمال وآرزوهای دیرینه مردم دهستان بیجنوندموافقت به عمل آمده است.

جلال میرزایی در گفتگو با تابناک ایلام در خصوص این طرح اظهار کرد:تاکنون گزینه های مختلفی بر ای تامین اعتبار آغاز عملیات اجرایی این طرح نظیر پرداخت تسهیلات بانکی مد نظر بوده است .

میرزایی گفت: از آنجاییکه طرح سامانه گرمسیری از نوار مرزی استان عبور می کند ،موضوع تامین اعتبار طرح ایستگاه پمپاژ بیجنونداز محل اعتبارات این طرح بزرگ در دستور کار جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از پیگیریهای مستمر ،مکاتبه ورایزنی با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی،ومجری طرح سامانه گرمسیری ،با تخصیص اعتبار ایستگاه پمپاز بیجنوند از محل اعتبارت سامانه گرمسیری موافقت به عمل آمد.

میرزایی تاکید کرد: با توجه به رفع مشکل اعتباری ،بزودی عملیات اجرایی این طح د دهستان بیجنوند آغاز خواهد شد

شایان ذکر است دهستان بیجنوند از توابع بخش زاگرس با دارا بودن هزاران هکتار اراضی مسطح ،مرغوب و مستعد در نزدیکی رودخانه پر آب سیمره قرار دارد ،که اجرای این طرح وتبدیل اراضی دیم به آبی می تواند در رونق وشکوفایی کشاورزی این منطقه موثر واقع شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار