توصیه های جالب مسئولین به مردم!
بی شک بهترین راه جبران فداکاریهای مردم ایران وعبور از مشکلات کشور،حذف ایثارگرانه هزینه های زائدو غیر ضرورواعتبارات بی حساب وکتاب برخی نهادها وبنیادهاییست که هیچ تاثیری در روند زندگی مردم ندارند.
کد خبر: ۳۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 16 March 2017

تابناک ایلام::تاجایی که به یاد دارم اولین باری که یک مقام مسئول ارشد کشوری درباره خورد وخوراک مردم ایران ونحوه تعامل با مشکلات اقتصادی صحبت به میان آورد ،آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بود .

وی در دهم بهمن ماه 93 درجایگاه خطیب جمعه تهران در باره نحوه مواجهه مردم با مشکلات اقتصادی صحبتهای را ایراد نمود؛ به این مضمون که چه اشکالی دارد مردم ایران برای گذر از مشکلات اقتصادی حتی روزی یک وعده غذا بخورند!

آیت االه جنتی آن روز در جمع نمازگزاران تهرانی گفت: برای برطرف شدن مشکلات موجود قدری مقاومت و تحمل سختی‌ها لازم است. ممکن است در بین راه سختی‌هایی باشد اما این سختی‌ها را می‌توان تحمل کرد و مردم نیز این سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: ممکن است زمانی فرا برسد که ما روزی دو وعده غذا بخوریم؛ چه اشکالی دارد حتی اگر شرایط بدتر شود ما روزی یک وعده غذا بخوریم همان‌طور که الان نیز برخی روزی یک وعده غذا می‌خورند؛ مردم ما تاب و تحمل را دارند چرا که گرسنگی کشیدن بدتر از داغ از دست دادن عزیزان و جوانان نیست؛ آیا آن کسی که جوان و عزیزش را داده است حال برای انقلاب، اسلام و نظام حاضر نیست قدری گرسنگی بخورد؟

دوسال پس از توصیه جنتی درباره تجدید نظر در برنامه خورد وخوراک مردم آنهم برای عبور از مشکلات کشور، بار دیگر در روز های پایانی سال 95 شاهد اظهار نظر مشابهی توسط یکی از مسئولین کشور وتوصیه به نخوردن !برای عبور از مشکلی دیگر در حوزه تغذیه مردم بودیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بارکشور با اشاره به کاهش دخائر پرتقال کشور برای شب عید و مشکلات پیش رو برای واردت این میوه مورد علاقه مردم گفت: اگر مردم طبق شب عید سال‌های قبل پرتقال بخرند حدود 120 هزار تن پرتقال 25اسفندتا 15 فروردین نیاز داریم، اما به مردم توصیه می‌کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه‌های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.

اگر چه توسل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پرهیز از اسراف برای گذر از گردنه مشکلات تحمیلی به کشور نکته ای مهم ومورد توافق جمیع صاحبنظران وکارشناسان علم اقتصاد بوده و توجه به آن برای عبورکشور از مشکلات می تواند راهگشا باشد ،اما توصیه برای تجدید نظر در برنامه غذایی مردم و برنامه ریزی برای حذف برخی از اقلام از سبد غذایی مردم نبایستی جای مدیریت صحیح واجرای سیاستهای اصولی برای عبور از بحرانها و مشکلات کشور را بگیرد.

مردم ایران در دوره های مختلف هر گاه لازم دیده اند در سخت ترین شرایط به یاری مسئولین کشور شتافته و از هیچ کوششی برای عبور کشور از مشکلات متعدد دریغ نکرده اند ، نمونه بارز آن را می توان مدیریت صحیح واصولی جنگ تحمیلی توسط مردم و مواجهه آنان با سختی های آن دوران وهمچنین تحمل تحریمهای اقتصادی چند ساله اخیر عنوان کرد.

همه مسولین یقینا به یاد دارند که در دوران سخت کشور،مردم علاوه بر نقش آفرینی مستقیم در جبهه های نبرد، ،تامین بخش اعظمی از نیازهای رزمندگان در جبهه ها نیز برعهده آنان بود .درحالیکه حتی مواد غذایی وخورد و خوراک همین مردم بصورت جیره بندی ودر قالب کوپن تامین می شد.

اینک که کشور توانسته با همراهی مردم در مسیر رشد وتوسعه قرار بگیرد ورفته رفته در حال پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد است ،این مسئولین هستند که بجای واپس گرایی و بازگشت به عقب ،باید با مدیریت صحیح ،اصولی و با تعامل بهتر ومنطقی با اقتصاد جهانی ،زمینه تامین یک زندگی بهتر ودر شان مردم ایران را فراهم آورند،تا مردم ما مجبور نشوندبا عدول از شان ومنزلت اشان در روز یک وعده غذا تناول نموده یا میوه ای را از سبد غذایی اشان حذف نمایند!

توصیه می شود مسئولین عزیز به جای مایه گذاشتن از تاب وتحمل مردم در مقابل گرسنگی وتوصیه به حذف اقلامی از سبد غذاییشان برای عبور از مشکلات ،آنان هم یکبارخودشان را وقف مردم نمایند. .

بی شک بهترین راه جبران فداکاریهای مردم ایران وعبور از مشکلات پدیدار شده در کشور،حذف ایثارگرانه هزینه های زائدو غیر ضرورواعتبارات بی حساب وکتاب برخی نهادها وبنیادهاییست که هیچ تاثیری در روند زندگی مردم ندارند .همچنین واگذاری تصمیمات به اهل فن وعدم اظهار نظر در حوزه ای که در تخصص آنان نیست می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
مردم همین جور ی هم خیلی چیزها رو از سبد غذایی شون به خاطر بیکاری و گرانی ونداری حذف کردن دردناک ترین قسمتش اینه که پولی که به سختی بدست میاد هم صرف مواد غذایی بی کیفیت وناسالم باید بشه ومتعاقب آن افزایش بی رویه بیماری های غیر واگیر ی مانند انواع سرطان ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
اون آقایی که گفت پرتقال نخورید مسئول نبود .رئیس صنف بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار