نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به ظرفیت‌های استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و صادرات محصولات به کشور عراق استفاده شود چون این کشور فرصت بکری برای توسعه اقتصاد ایلام است.
کد خبر: ۳۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 08 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی ایلام یکی از زیرساخت‌های بزرگ صنعتی این استان است که در صورت بهره برداری کامل موجب رونق اقتصادی و اشتغال در استان می شود و تحولی عظیم در منطقه و کشور بوجود می آورد.
 
حجت الاسلام لطفی با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه های در دست اقدام پتروشیمی ایلام تاکید کرد: اجرای این طرح ها با شتاب و رشد مناسبی در حال انجام است.
 
وی به توان علمی متخصصان و مهندسان داخل کشور در راه‌اندازی فاز اول این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: با افتتاح دو پروژه در دست اقدام این مجتمع، تحول عظیمی در کشور و استان بویژه در موضوع اشتغالزایی و رفع بیکاری ایجاد می شود.
 
امام جمعه‌ ایلام با بیان اینکه باید مشکل تامین اعتبارات این دو پروژه هر چه سریعتر حل شود، گفت: پتروشیمی یک پروژه‌ ملی و برای صنعت پتروشیمی کشور حائز اهمیت است و راه اندازی کامل آن گام بلندی در روند اقتصادی کشور و استان خواهد بود.
 
وی با ذکر این نکته که امروز شاهد تلاش بسیار خوب و فعالیت چشمگیر مدیران و پرسنل این شرکت بودیم که مایه افتخار است که کل پروژه به دست متخصصان داخلی راه اندازی شده است، افزود: در سال های ابتدایی، این پروژه در دست مهندسان ژاپنی بود که بعد از تحریم های ظالمانه علیه کشور، ایلام را ترک کردند اما اکنون با تلاش متخصصان داخلی این پروژه به بهره برداری رسیده است.
 
شرکت پتروشیمی ایلام از جمله واحدهای صنعتی بزرگ استان ایلام است که در نزدیکی شهر چوار از توابع شهرستان ایلام قرار دارد و محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر بازارهای داخلی به کشور عراق نیز صادر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار