فرماندار سیروان گفت: خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
کد خبر: ۳۹۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 07 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ بهمن جلیلیان   اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی زمینه رقابت بیشتر کالای ایرانی را با محصول مشابه خارجی فراهم کند و در این صورت کمیت جای خود را به کیفیت می دهد و محصولی با کیفیت تر نسبت به کالاهای خارجی در بازار به دست تولید کنندگان داخلی تولید می شود.
 
وی افزود: افزایش کیفیت کالای داخلی به کاهش تقاضای مصرف کالای خارجی کمک می کند و این چرخه به خودی خود هم قاچاق را از بین خواهد برد و هم زمینه ساز اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.
 
جلیلیان یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری تولید باید در دستور کار قرار گیرد چرا که یکی از عوامل موثر در تغییر الگوی مصرف تحریک تقاضای بازار با فرهنگ سازی به سمت خرید کالای ایرانی است.
 
وی با بیان اینکه قیمت، کیفیت، خدمات قبل و پس از فروش از عوامل دیگری است که می تواند در تحریک تقاضای بازار موثر باشد، گفت: پدیده قاچاق کالا در کشور علاوه بر آثار سو اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است چرا که قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی سبب خروج بی حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می شود.
 
جلیلیان تاکید کرد: قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت موجب از بین رفتن آثار سیاست های تعرفه ای و غیر تعرفه ای دولت می شود ضمن اینکه عدم پرداخت حقوق دولت از سوی قاچاقچیان موجب کاهش سرمایه گذاری در صنایع، کاهش حجم فعالیت های تولیدی در داخل کشور و در نتیجه کاهش اشتغال می شود.
 
فرماندار سیروان با اشاره به اینکه باید از واردات کالاهای مصرفی غیرضروری جلوگیری شود تا تولید داخلی توان رقابت و رشد را داشته باشد، تاکید کرد: باید توان و دانش نیروهای متخصص و نخبه کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود تا کالاهای تولید داخل کیفیت لازم برای رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.
 
وی ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی را ضروری دانست و گفت: تا زمانی که زمینه فروش محصولات داخلی فراهم نشود، چرخه تولید کامل نمی‌شود به همین دلیل یکی از اقدامات اساسی نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار