رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ایوان از تولید 3میلیون اصله نهال مثمر و غیر مثمر در نهالستان شهرستان ایوان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 06 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ "رضا شریفی"؛ رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ایوان اظهار کرد:از ابتدای سالجاری تاکنون در نهالستان سردسیری شهرستان ایوان 3میلیون اصله نهال که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشند تولید شده است که از این مقدار در حال حاضر 2میلیون آماده بهره برداری و توزیع می باشد.

شریفی با اشاره به مساحت نهالستان سردسیری ایوان گفت: این نهالستان 6هکتار مساحت دارد که آب مورد نیاز آن از طریق چاه تامین می شود وبافت خاک آن لومی –رسی می باشد،که خوشبختانه ماهیانه زمینه فعالیت 70نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

شریفی با بیان اینکه در این نهالستان گونه های مختلفی تولید می‌شود، افزودبلوط، ارزن، بنه، ارغوان، انجیر کوهی، بادام، زالزالک محلب، گلابی وحشی، ارجن، آلبالوی وحشی، ، زیتون‌ تلخ، صنوبر، چنار، اقاقیا، سرو نقره‌ای، انار کوهی ، سرو خمره‌ای، سرو شیراز و مرزه کوهی از جمله نهال‌های تولید شده، هستند.

شریفی ادامه داد: خوشبختانه این نهالستان علاوه بر اینکه نیاز داخلی را تامین می نماید محصولات آن نیز به استانهای کرمانشاه ،کردستان ،شیراز ،خرم آباد نیز ارسال می شود.

وی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت:شعار این هفته امسال "همیار طبیعت باشیم "می باشد که در این هفته در سطح شهرستان بیش از 15ویژ برنامه اجرا خواهد شد از جمله توزیع نهال بین نمازگزاران نماز جمعه  ، کاشت نهال توسط سازمانهای مردم نهاد درمناطق مختلف شهرستان؛...از برنامه های اجرایی این هفته می باشد ./م

جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار