شهرداری و سایر نهاد های ذیربط که هنوز نتوانسته اند محوطه پانصد متری موسوم به بازار روز ایلام را مدیریت کنند و سامان دهی نمایند چطورمی خواهند به همه دست فروش های شهر خدمات دهی انجام دهند؟
کد خبر: ۳۸۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 05 March 2017

تابناک ایلام::آقای فرماندار،دست فروش ها بدنبال جمعیت به مرکز شهر می آیندنه جمعیت بدنبال آنها !مگر خرید یک  جفت جورا ب،چند گرم عطر،یا یک بسته آویشن محلی به رفتن تا محل های چهارگانه پیشنهادی شما می ارزد؟
خبری در رسانه های دیروز ایلام منتشر شد که درآن فرماندار ایلام بر لزوم ساماندهی دست فروشان برای برداشتن چهره نازیبای شهرتاکید کرده است که باید جهت اطلاع گفت مسایل مهم تری از دست فروش ها در ایلام هستندکه لاینحل مانده اند.
معروف بسطامی در این مصاحبه با استناد ماده 55 قانون شهرداری ها ،لزوم سامان دهی دست فروش ها و حضوراجباری آنان درچهار نقطه را با کمک دستگاه های ذیربط برای زیبا سازی فضای شهری لازم الاجرا دانسته است .
اما نکاتی که باید به آقای فرماندارو بقیه مسئولان شهرایلام یاد آوری کرد :
آقای فرماندارماده 55 قانون شهرداری که شما به بند20آن استناد کرده ایدبند های مهم دیگری هم داردکه سالهاست در شهر ایلام مغفول مانده اند.
به عنوان مثال  در بند یک ايجاد خيابانها و كوچه‌ها و ميدانها و باغهاي عمومي و مجاري آب و توسعه معابر در حدود قوانين موضوعه و در بند 2 تنظيف و نگاهداري و تسطيح معابرآمده است و دربند 3 به لزوم مراقبت و اهتمام كامل در نصب برگه قيمت بر روي اجناس و اجراي تصميمات انجمن نسبت به ارزاني و فراواني خواربار و مواد مورد احتياج‌عمومي و جلوگيري از فروش اجناس فاسد و معدوم نمودن آنها اشاره شده است .
هرکدام از وظایف فوق ذیل فصل ششم ماده 55 قانون شهرداری ها وظایف سنگینی هستند که باید مسئولین شهری ومردم درباره رعایت یا عدم رعایت آن در شهر ایلام به عنوان مرکز استان قضاوت نمایند.
مسئولان شهر ایلام با پدیده زشت ،زننده و سازماندهی شده تکدی گری در ایلام چه کرده اند؟چگونه است که همه مردم شهر به چهره این گداهای سازمان دهی شده عادت کرده اند ولی چشم مسئولین این زشتی را نمی بیند؟امری که در بند 5 ،شهرداری موظف به جلوگيري از گدايي و واداشتن گدايان به كار و توسعه آموزش عمومي و غيره شده است .
گداها با سوء استفاده از احساسات وعواطف انسانی و مذهبی مردم این دیار هر روز وبال جیب های خالی مردمانی می شوند که هر روزدر برابراحساسات خود شکست می خورندواین قصه تکرارمی شود.
شهرداری برای احداث باغ كودكان مورد اشاره در بند 6 و امثال آن و‌همچنين كمك به اين قبيل مؤسسات و مساعدت مالي به انجمن تربيت بدني به ميزان صدي سه درآمد مستمر وصولي ساليانه شهرداري و كمك به‌انجمن هاي خانه و مدرسه چه کرده است ؟
و اما بند14 و اتخاذ تدابير مؤثر و اقدام لازم براي حفظ شهر از خطر سيل و حريق و همچنين رفع خطر از بناها و و ديوارهاي شكسته و خطرناك و‌پوشاندن چاه‌هاو ...که مصداق بارز آن سیلاب سال گذشته مرکز استان است که ما را به تیتر یک رسانه ها بدل ساخت وهنوز هم خسارت های آن جبران نشده اند.
پاسخ این سطور،بی ربط خواندن آن با مساله مطرح شده جناب فرماندار نیست بلکه دغدغه هایی است که باعث نگارش آن شده اند .براستی گداها چهره شهر را زشت و پلید می کنند یا دستفروش ها ؟خسارت سیلاب بیشتر است یا وانت ها یی که کالاهای عمومی را عرضه می کنند؟
شهرداری و سایر نهاد های ذیربط که هنوز نتوانسته اند محوطه پانصد متری موسوم به بازار روز ایلام را مدیریت کنند و سامان دهی نمایند چطورمی خواهند به همه دست فروش های شهر خدمات دهی انجام دهند؟
مشکل ترافیک شهر ایلام از عدم مدیریت صحیح شهری،بافت های فرسوده ،معابرغیر استاندارد،رشد ناموزون ونامتناسب ،تجمع مراکزمهم اداری ، بهداشتی درمانی ، مطب ها و بانک هادر مرکز شهرحاصل شده است و نه وجودچند وانت بارو نیسان درگوشه وکنار و خروجی های شهر .
ودست آخر اینکه ،عمده دست فروشان شهر ایلام افرادی بی بضاعت هستند که توان پرداخت رهن و کرایه ها ی سنگین مغازه ها و مراکز تجاری را که همانند قارچ درحال گسترش هستند ندارند و لاجرم  دلهره هایشان را از چشمان رهگذران می دزدندو منتظرخریدمهربانانه آنها می مانند.
جناب آقای فرماندار، سری به همه بند های قانونی  مدیریت شهری بزنید وتلاش کنیدگوشه ای از هرکدام را برای  ساخت جلوه زیبای شهر اجرایی نمایید.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
شهرداری کجا بود ، شهرداری کیلویی چند ؟؟ شهر تعطیل میباشد ، دریغ از یک کار کوچک عمرانی و غیر عمرانی در سطح شهر ، بیچاره مردم ایلام که قربانی تصمیمات نابخردانه و منفعت طلبانه شورای شهر گشتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار