فرماندارایلام؛
فرماندار ایلام بر لزوم ساماندهی دست فروشان سطح شهر تاکید کرد و گفت:چهار نقطه در سطح این شهر برای استقرار دست فروشان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۸۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 04 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛معروف بسطامی روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی دست فروشان اظهار کرد: دست فروشی در برخی از مناطق شهر ایلام چهره خوبی ندارد و لازم است به طور جدی این افراد ساماندهی شوند.
 
وی افزود: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها هر گونه سد معبر در سطح شهر ممنوع است و بر همین اساس شهرداری پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و تبلیغات محیطی در سطح شهر، نسبت به جمع آوری دست فروشان اقدام می کند.
 
فرماندار ایلام با بیان اینکه پدیده سد معبر در شهر نقش بسزایی در مسائل فرهنگی و نازیبا کردن چهره شهر دارد، یادآور شد: مسئولان با برنامه‌ ریزی دقیق و قوانین محکم باید دست فروشان را به جایگاه ‌های ویژه ای که برای آنان در نظر می گیرند، هدایت کنند.
 
بسطامی از در نظر گرفتن چهار نقطه از سطح شهر برای استقرار و ساماندهی دست فروشان خبر داد و تاکید کرد: مناطقی در محله های هانیوان، بلوار مصلی، بلوار فارابی و حدفاصل میدان مخابرات تا چها راه پیام نور برای ساماندهی دست فروشان در نظر گرفته شده است.
 
به گفته وی، اجرای طرح جامع ساماندهی دست فروشان موجب تسهیل در خرید مردم در ایام پایانی سال نیز خواهد شد.
 
وی همچنین از برنامه ریزی برای حل مشکل سد معبر و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در شهر ایلام خبر داد و گفت: تجمع و فعالیت وانت بارهای میوه و تره بار فروش در حاشیه خیابان و بلوارها که از دیر باز بدلیل فقدان بازار روز به یک عادت کسب و کار برای این افراد تبدیل شده، علاوه بر بد منظر کردن ورودی و معابر شهری باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.
 
فرماندار ایلام اضافه کرد: بر همین اساس شهرداری ایلام به دنبال آن است تا با انتقال وانت بارها به محل مناسب با هماهنگی سایر سازمان‌های زیربط، نسبت به حل مشکل موجود اقدام کند.
 
بسطامی همچنین از ذخیره سازی میوه شب عید شهر ایلام خبر داد و یادآور شد: میوه شب عید بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار با قیمت دولتی از ۲۵ اسفند در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
 
به گزارش تابناک ایلام،شهرستان ایلام به عنوان مرکز این استان با حدود 220 هزار نفر جمعیت، بدلیل بافت قدیمی و معابر کم عرض و ازدحام جمعیت در مناطق مرکزی در ایام پایانی با مشکل ترافیک در مرکز شهر مواجه است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار