دکتر حسن قاضی زاده هاشمی؛
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه اقدامات انجام گرفته در استان ایلام در حوزه پیشگیری ارزشمند است،گفت: بالای 90 درصد جمعیت این استان دارای پرونده سلامت هستند که امید است این آمار به 100 درصد برسد.
کد خبر: ۳۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 02 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی بخش سیوان شهرستان ایلام اظهار کرد: در همین بخش سیوان برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افتتاح این مرکز، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و گسترده تری به مردم ارائه می شود.

وی افزود: همچنین فعالیت و خدمات دلسوزانه و مجدانه پزشکان و کارشناسان در حوزه بیماریابی غیرواگیر قابل توجه و مشهود است به گونه ای که در بخش سیوان بیماری هایی چون سل و وبا ریشه کن شده و بیماری های مشترک بین انسان و دام همچون تب مالت نیز کاهش چشمگیری یافته است.

دکتر قاضی زاده هاشمی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی و پشگیرانه مربوط به بیماری ها و امراضی نظیر فشار خون، دیابت و اضافه وزن که مربوط به سبک جدید زندگی است از دیگر برنامه های مرکز جامع سلامت روستایی است.

وی در خصوص خواسته مردم مبنی بر شبانه روزی شدن این مرکز گفت: طبق قانون مراکز روستایی که دارای جمعیت بین 12 تا 15 هزار نفر هستند اجازه ارائه خدامات تمام وقت به بیماران را دارند و این مرکز نیز در صورت دارا بودن چنین شرایطی فعالیت شبانه روزی خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ایجاد مراکز جامع سلامت روستایی مکانی مناسب برای ارائه بهتر و گسترده تر خدماتی چون مشاوره در زمینه های روان شناسی، تغذیه، مبارزه با بیماری ها به جامعه هدف است.

 مرکز جامع سلامت روستایی بخش سیوان شهرستان ایلام در زمینی به مساحت 472 مترمربع با پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل منابع استانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام احداث شده است.

این مرکز با بهره مندی از 2 پزشک از ساعت هشت صبح تا 16 عصر به جمعیتی بیش از 6 هزار و 140 نفر از اهالی روستاهای اطراف و مرکز بخش خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کند.

این مرکز دارای بخش هایی چون آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی، مراقبت های پیشگیری و بهداشتی، مامایی، واکسیناسیون و مراقبت های پیشگیری و بهداشتی برای تمام سنین است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در مسیر سفر به شهرستان آبدانان از مرکز اورژانس شهرستان بدره نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات درمانی و بهداشتی این مرکز به بیماران، مشکلات و قابلیت های این مرکز قرار گرفت.

چندین طرح درمانی در بیمارستان های امام خمینی (ره) و شهید مصطفی خمینی شهر ایلام عصر چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

دکتر قاضی زاده هاشمی امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان های آبدانان و دهلران تعدای طرح درمانی را افتتاح می کند و همچنین چند عمل جراحی چشم بیماران نیازمند را نیز به صورت رایگان انجام می دهد.

بهره برداری از مرکز تسهیلات زایمانی شهرستان های ایلام، ایوان، سرابله، مهران، دره شهر و دهلران از جمله دیگر برنامه های وزیر در این سفر است، همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی در جمع هیات علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ و والای شهدا ادای احترام کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام و نیز حضور در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر است.
 
دکتر قاضی زاده هاشمی پیش از این سه بار دیگر 2 بار سال های 93 و 94 همزمان با همایش بزرگ پیاده روی اربعین و یک بار نیز در هنگام سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سال 92 به استان ایلام سفر کرده است./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار