طبق وعده مسئولان شهرستان سیروان قرار بود اینترنت 3G تا اواخر سال 94 در این شهرستان راه اندازی شود ولی سال 95 هم رو به پایان است و هنوز این وعده عملی نشده است.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  امروزه اینترنت جزء جدانشدنی زندگی انسانها تبدیل شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره خورده است و جزو لاینفک زندگی کنونی شده است.

اینترنت دارای کاربردهای زیادی است که کاربران بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

جدای از آنكه برخی از افراد اينترنت را تنها ابزاری برای سرگرمی خود می پندارند اما اكثر مردم جامعه از اين ابزار برای رفع پاره ای از مشكلات و كارهای مهم خود بهره می گیرند.

هر قشری از جامعه به نوعی در به روز نمودن خود از رويدادهای دنيا و يا كسب تجارب و دانش جديد در رشته های خاص خود بدون ترديد به اينترنت نيازمند خواهند بود بنابراین اگر جامعه بخواهد از فضای مجازی درست استفاده نمايد نیاز است که زیر ساخت های لازم در حوزه اينترنت، تقویت شده و در اين راستا سرعت آن را بهبود بخشند.

هرروز نسل های جدیدی از اینترنت های پرسرعت وماهواره ای در اختیار کاربرانی حتی در نقاطی از کشور خودمان قرار می گیرد؛ اما هنوز سهم شهرستان سیروان از این فناوری ها، اینترنت پرسرعت با حرکت لاک پشتی است که آن هم بسیاری از روستاهای شهرستان از آن محروم هستند.

این روزها که اغلب شهرستان های استان کوچک ایلام، ازنسل های اینترنت3G  و 4G هرچند با سرعت غیرقابل قبولی برخوردار شده اند اما شهرستان سیروان کماکان اندر خم یک کوچه است! وکاربران آن کماکان از قدیمی ترین نسل اینترنت همراه استفاده می کنند.

بیش از یک سال است که زمزمه ورود اینترنت همراه 3G به شهرستان سیروان از سوی مسئولین شرکت مخابرات و فرمانداران سیروان (سابق و جدید) وحتی وعده هایی مبنی بر افتتاح در زمان خاص به گوش می رسد؛ اما روزها از پی هم می گذرند وهنوزخبری از ورود این نسل از اینترنت به شهرستان و عملی شدن این وعده ها نیست، به اصطلاح آش همان آش است وکاسه همان کاسه!

مراد یگانه، فرماندار سابق سیروان که 22 بهمن سال 94 در جمع راهپیمایان این شهرستان به سخنرانی پرداخت، قول بهره مندی شهرستان سیروان را از اینترنت 3G  داد و پایان سال 94 را برای این پروژه مخابراتی و ارتباطی عنوان و خاطر نشان کرد که شهرستان سیروان زیر پوشش اینترنت 3G  خواهد رفت.

ولی یگانه در مهرماه 95 فرماندار چرداول شد و از سیروان رفت و قول وی عملی نشده و بر زمین مانده است.

بهمن جلیلیان، فرماندار سیروان که 5 ماه است سکان فرمانداری این شهرستان را بر عهده گرفته است در گفتگو با خبرنگار ما وعده افتتاح اینترنت 3G در دهه فجر سال 95 را داده بود  و اظهار کرده بود: تجهیزات اینترنت 3G خریداری و نصب شده و تنها یکی دو نقطه در استان مشکل دارد و امیدواریم تا دهه فجر راه اندازی شود.

اما بهمن ماه به سر آمد و اینک چند روزی از اسفند هم می گذرد ولی نمی دانیم این وعده وعیدهای بی سرانجام کی به فرجام می رسند؟! و باید پرسید آیا وعده ای که داده می شود نباید عملی شود؟

بااین حال مردمان خوب ومتواضع این شهرستان تاکنون باصبر ومتانت، رنج وزحمات ناشی از شکاف وعدم توازن منطقه ای ومحرومیت های ناشی از آن را در ابعاد مختلف به جان خریده اند، اما اینکه در عصر انفجار اطلاعات و پیشرفت تکولوژی همواره خواهان بهره مندی از حداقل امکاناتی هستند که شاید کشورهای توسعه نیافته ودست چندم جهان سالهاست آن را کنارگذاشته اند وگوش شنوایی برای شنیدن این خواسته حداقلی وجود ندارد واقعا جای بسی تامل است./م

سیروان نوین
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار