کد خبر: ۳۸۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 22 February 2017

به گزارش تابناک یزد،یمدیرکل دامپزشکی استان یزد از توقیف و جمع‌آوری بیش از 3000 قطعه طیور زنده غیرمجاز عرضه شده در سطح این استان به‌منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

دکتر «علی اکبر حدادزاده» زنده‌فروشی و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ها را زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های خطرناک واگیر طیور و مشترک بین انسان و دام دانست و افزود: متأسفانه نتیجه اقدامات این‌چنینی می‌تواند تبعات سوء بسیاری از جمله از میان رفتن سرمایه‌های دامی و به خطر افتادن امنیت و سلامت شهروندان داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا نیز بازرسین دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره‌ای منظم در سطح شهر هم‌چنین با اتکا به گزارش‌های مردمی در مدت یک هفته، تعداد 3000 قطعه طیور زنده غیر مجاز در سطح استان را معدوم و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

حدادزاده در ادامه به امکان انتقال بیماری از پرندگان مهاجر آبزی به ماکیان بومی اشاره کرد و یادآور شد: تماس ماکیان با پرندگان مهاجر نیز می‌تواند به شیوع بیماری مهلک در میان جمعیت طیور منجر شده و تلفات گسترده و خسارت‌های مالی را به دنبال داشته باشد

این مقام مسئول در ادامه گفت: از آنجا که از پیشینه بهداشتی و وضعیت سلامت پرندگان مهاجر اطلاع دقیقی در دست نیست، همواره به روستائیان ساکن حاشیه برکه‌ها، تالاب‌ها و نیز شکارچیان محلی توصیه می‌شود که از صید و تماس با پرندگان مهاجر خودداری کنند، چون شکار پرندگان مهاجر، زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های مشترک است.

حدادزاده با اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس هم‌شهریان، از مردم خواست در خصوص اعلام موارد تخلف بهداشتی به‌ویژه مشاهده هر گونه زنده‌فروشی یا کشتار غیرمجاز، مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار