فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع )ایلام؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع ) ایلام گفت:یکی از اهداف و مطالبات از اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور الگوگیری این افراد از جانفشانی شهدا و ایثارگران برای تضمین امنیت جامعه در همه عرصه ها و به نوعی تربیت نسلی مدیر جوان انقلابی و جسور برای آینده کشور است.
کد خبر: ۳۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سردار صادق حسینی روز سه شنبه در نشست ستاد استانی راهیان نور دانشجویی استان ایلام اظهار کرد: آشنایی دانشجویان و نسل جدید با مفاهیم جبهه و جهاد و حضور آنها در مناطق عملیاتی به یادگارمانده از دفاع مقدس حرکت در مسیر آزمان های شهدا و افزایش روحیه شهادت طلبی در بین آنها است.
 
وی افزود: باید یکی از اهداف و مطالبات از اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور الگوگیری این افراد از جانفشانی شهدا و ایثارگران برای تضمین امنیت جامعه در همه عرصه ها و به نوعی تربیت نسلی مدیر جوان انقلابی و جسور برای آینده کشور است.
 
حسینی یادآور شد: در مبحث اعزام کاروان های راهیان نور با وجود کاستی و ظرفیت های زیاد آن، استان ایلام در زمینه اعزام کیفی و کمی اردوهای راهیان نور در زمره استان های برتر کشور قرار دارد.
 
وی در ادامه خواستار کاهش سهم هزینه های دانشگاه ها در اعزام دانشجویان به 60 درصد کل هزینه ها شد و گفت: علاوه بر دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه ها و همه اقشار دانش محور مانند روحانیون نیز به این اردوها اعزام شوند.
 
فرمانده سپاه استان ایلام با بیان اینکه این استان اماکن و فضاهای فیزیکی مغفول مانده زیادی در حوزه جنگ تحمیلی دارد که باید تقویت و معرفی شود، افزود: در حوزه دفاع مقدس برای هر شهرستان استان ایلام یک روز مختص هر شهرستان در نظر گرفته شده است.
 
در این نشست که در سالن نشست های فرماندهی سپاه منطقه ایلام برگزار شد، روسا و مسئولان و نمایندگان بیسج دانشجویی دانشگاه های استان به بیان دیدگاه، نظر، مشکل، انتظار، انتقاد و پیشنهادهای خود در زمینه اعزام کاروان های راهیان نور استان پرداختند.
 
شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهمترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن همه ساله میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور داخل و خارج استان از اقشار مختلف است.
 
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغوند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشد.
 
لشکر امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در استان در دوران دفاع مقدس تشکیل شد و 50 عملیات بزرگ و کوچک و متوسط را انجام داد.
 
استان مرزی ایلام در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی سه هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۲۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار