رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از افرادی که قصد دارند در ایام نوروز بلیط های خود را از طریق اینترنت دریافت کنند خواست این کار را در سایت‌های معتبر و رسمی انجام دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
کد خبر: ۳۸۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 21 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ جمالی گفت: افرادی که در حال برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های داخلی و خارجی در ایام نوروز هستند حتماً بلیط های خود را از نمایندگی‌های معتبر که از سوی ارائه‌دهندگان بلیط ها عرضه می‌شود خریداری کنند.
 
رئیس پلیس فتای اسالت ایلام افزود: امروزه شرکت‌های مسافرتی برای عرضه بلیط و سهولت فروش آن‌ها از وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی  استفاده می‌کنند و مسافران هم با توجه به وجود چنین امکانی و برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط می‌کنند.
 
این مقام انتظامی در ادامه با یادآوری این نکته که فقط مراکز دارای مجوز قادر به ارائه بلیط‌های مسافرتی هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه بلیط به صورت اینترنتی از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز امری قانونی است.

تصریح کرد: در این بین عده‌ای سودجو و لاهبردار با توجه به حجم بالای تقاضا و ارائه پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از این فرصت استفاده کرده و با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی اقدام به فروش بلیط می‌کنند.

وی افزود: خریداران پس از خرید از چنین مراکزی پس از مراجعه جهت اعزام و مسافرت متوجه می‌شوند بلیط‌های آنان غیرقانونی و جعلی است که این امر می‌تواند باعث بی‌برنامگی و سایر مشکلات برای افراد شود.
 
رئیس پلیس فتا استان ایلام از عموم مردم خواست که در هنگام خرید بلیط‌های اینترنتی حتماً نکات امنیتی را رعایت کرده و از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان حاصل کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.
 
سرهنگ جمالی در پایان ضمن هشدار به برهم زنندگان امنیت سایبری گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار