سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 676 پرونده صادراتی و وارداتی کالای استاندارد در مرز مهران بررسی شد.
کد خبر: ۳۸۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 21 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ "اسماعیل مهدوی پور"، سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مهران  اظهار کرد: پس از یررسی این پرونده ها از سوی اداره استاندارد مهران بیش از 105 هزار تن کالای استاندارد از گمرک بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود:بیشترین این کالاها مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم، نخ و پارچه و الکل(متانول) بوده است.

سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مهران یادآور شد: كارشناسان اين اداره در 11 ماه گذشته از صدور 2 تن كالاي بي ‏كيفيت در مرز بين المللي مهران به كشورعراق ممانعت كرده اند.

مهدی پور با بیان این‌که اکنون به صورت روزانه و مرتب کارشناسان این اداره بر نحوه صدور کالا در مرز مهران به عراق نظارت می کنند تصریح کرد: انواع آجر، سنگ‌های ساختمانی، موزاییک، سیمان و کالاهای شیمیایی بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده به کشور عراق بوده است.

سرپرست اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مهران ، خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته تعداد 890 آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه‌های استاندارد مهران انجام شد که بیشترین کالای تعیین ماهیت شده مواد شیمیایی و سنگ‌های ساختمانی بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت 26 مورد بازرسی و 22 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی همچنین  152 مورد بازرسی و 18 مورد نمونه‌برداری از مراکز عرضه صورت گرفته است./م

آوای مهران
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار