مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه سازی تاکید کرد: خیرین در استان ایلام تاکنون 56 طرح آموزشی مشتمل بر 213 کلاس درس با 203 میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.
کد خبر: ۳۸۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 20 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: از یک هزار و 400 فضای اداری، فرهنگی و آموزشی موجود در این استان یک هزار و 230 فضای آموزشی است که از این تعداد، 91 فضا مشتمل بر 252 کلاس درس فرسوده است باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند.


سعید هژبری روز دوشنبه در حاشیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 90 فضای آموزشی مشتمل بر 250 کلاس درس نیز در این استان نیازمند مقاوم سازی و بهسازی هستند.
 
وی افزود: سه گسل فعال در سطح استان وجود دارد و با وجود زلزله خیز بودن استان و امکان بروز خسارت و خطرات احتمالی، نیاز به مقاوم سازی و احداث بناهای جدید زیاد است که در این ارتباط به حمایت مسئولان و کمک خیرین نیازمند هستیم.
 
 
هژبری یادآور شد: با مشارکت خیرین در شهرستان بدره سه واحد آموزشی با 14 کلاس درس و 13 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که یک واحد آن تکمیل شده است.
 
وی تعداد مدارس فرسوده شهرستان بدره را قابل توجه دانست و گفت: در مقایسه با سایر شهرستان های استان، بدره فضاهای آموزشی فرسوده بیشتری دارد که امیدواریم با کمک خیرین و مساعدت دولت برای حل این مشکل هر چه زودتر اقدام های اساسی صورت گیرد.
 
وی به مقاوم سازی مدرسه روستای گله دار نیز اشاره کرد و افزود: ساختمان این واحد آموزشی به علت عوارض شدید زمین و جنس خاک در این روستا دچار آسیب های سازه ای جدی شده که با بکارگیری مشاور ذیصلاح نسبت به مقاوم سازی آن اقدام شد.
 
هژبری در خصوص وضعیت دبستان 6 کلاسه شهر چشمه شیرین نیز اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ساخت این مدرسه ابتدایی در مرکز شهر چشمه شیرین از توابع شهرستان بدره، اولین طرح عملیاتی بنیاد برکت در این محل ساخته خواهد شد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام هزینه مقاوم سازی فضاهای آموزشی موجود را دارای توجیه اقتصادی دانست و گفت: مقاوم سازی هایی که در مدارس انجام شده بستگی به نوع پروژه و منطقه مورد اجرا فقط بین 35 درصد تا 45 درصد ساخت یک فضای جدید هزینه دارد.
 
استان ایلام با 100 هزار دانش آموزش مقاطع مختلف تحصیلی یک هزار و 300 فضای آموزشی دارد که حدود 10 درصد این فضاها نیاز به نوسازی دارند و باید هر چه سریعتر نسبت به تخریب و ساخت آنها اقدام لازم صورت گیرد.
 
150 واحد آموزشی در این استان توسط خیرین و کمک های مردمی ساخته شده است و این کمک ها می تواند دولت را در اجرای برنامه توسعه و ساخت فضاهای آموزشی یاری کند./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار