جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: برگزاری یادواره شهدا با هدف بزرگدشت نام و یاد ایثارگران، و ضامن ثبات و ماندگاری انقلاب اسلامی ایجاد طراوت و معنویت در جامعه است.
کد خبر: ۳۸۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 20 February 2017
به گزارش  تابناک  ایلام؛  سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان آبدانان و سالگرد شهادت شهید علی جرایه کم سن و سالترین نوجوان شهید کشور اظهار کرد: هم عهدی با شهیدان و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، یک رسالت الهی و تعهد اجتماعی است که سلامت و امنیت کشور را برای دراز مدت تضمین می کند.
 
وی همه داشته های کنونی انقلاب اسلامی را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و افزود: به یمن ایثارگری شهیدان و صبر و پایمردی خانواده های شریف آنها، اکنون امنیت و اقتدار کامل در کشور پایدار است و جمهوری اسلامی به عنوان یک نقطه ثقل امنیت، اتحاد و نقش آفرین در جهان مورد توجه افکار عمومی قرار دارد.
 
سرهنگ طهماسبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان آبدانان بخصوص شهیدان سردار حاج صارم طهماسبی و شهید داریوش رضایی نژاد اضافه کرد: شهید علی جرایه در کسوت یک دانش آموز 12 ساله در سنگر دفاع از کیان اسلامی قرار گرفت و در اوج فداکاری و هنرمندانه جان شیرین خود را در طبق اخلاص نهاد و با این اقدام عاشقانه، نام و یاد خود را در تاریخ سرخ انقلاب اسلامی به ثبت رساند.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس با تجلیل از نقش سازنده مردم شهید پرور شهرستان آبدانان در این دوران یادآور شد: این مردم ولایتمدار و شهید پرور در برهه حساس جنگ تحمیلی به پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی پرداختند و چند هزار رزمنده بسیجی را به میادین مصاف حق علیه باطل اعزام کردند و با این عملکرد بی نظیر نام خود را در صحیفه سبز این نهضت خدایی به ثبت رساند.
 
سرهنگ طهماسبی شهید علی جرایه را زیباترین الگوی سازنده برای جوانان توصیف کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس از هر پنج نفر جمعیت این شهرستان، یک نفر به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد که این آمار یک رکورد و افتخار بزرگ در استان ایلام است.
 
امام جمعه آبدانان نیز در این آیین معنوی گفت: مسیر حرکت شهیدان سر افراز هم طولانی است و هم نورانی، لذا برای عبور از این مسیر بلند که با خون شهدای وطن منور و روشن شده باید به قداست و فرهنگ خود شهدا اقتدا کنیم.
 
 
حجت الاسلام حسین حاجیلری با گرامیداشت نام و خاطره شهید علی جرایه کم سن و سال ترین دانش آموز کشور افزود: گرامیداشت راه و مسیر شهدای گرانقدر، یک ضرورت اجتماعی است.
 
وی تاکید کرد: شهید جرایه و همه شهیدان گلگون کفن وطن، جان خود را در مقابله با متجاوزان بعثی نثار انقلاب کردند تا نظام اسلامی، عزت ایرانی و نهضت حسینی در اوج افتخار بماند و الگوی مفیدی برای همه ملت های مسلمان باشد.
 
آیین فرهنگی و معنوی یادواره شهدای شهستان آبدانان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان محلی و نیروهای نظامی و انتظامی در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.
 
اجرای سرود، قرائت شعر و دکلمه، توزیع وصیتنامه شهدا و بسته های فرهنگی و برپایی نمایشگاه دست نوشته ها و لوازم شخصی شهیدان از برنامه های جانبی یادواره شهدای شهرستان آبدانان و سالگرد شهادت علی جرایه کم سن و سال ترین شهید کشور بود.
 
 
شهرستان آبدانان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی 220 شهید گلگون کفن تقدیم نظام اسلامی کرده است که یکی از این شهیدان علی جرایه است که در یکم اسفند سال 1350 در روستای سرابباغ متولد شد و در دوم اسفند سال 62 بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره در منطقه عملیاتی چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل شد./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار