معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: توانمند شدن از وجوه مختلف، مهمترین ضرورت و نیاز زنان قربانی خشونت است.
کد خبر: ۳۸۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 20 February 2017


 به گزارش تابناک ایلام ؛زهرا همتی  اظهار کرد: بازگشت توانمند به خانواده و عرصه اجتماع از اولویت ها و رویکردهای بهزیستی ایلام در برخورد با مساله زنان و دختران قربانی خشونت خانگی است.


وی افزود: در زمان پذیرش زنان و دختران خشونت دیده، بهزیستی فرآیندها و اقدام هایی هدفمند را برای بازگشت به زندگی عادی به این افراد ارائه می دهد.


همتی یادآور شد: بهزیستی سعی دارد بدون ارجاع این افراد به مراجع قضایی، از زنان و دختران خشونت دیده پذیرش شده افرادی سالم که خود را ملزم به رعایت قواعد اجتماعی می دانند، بسازد.

 
وی تاکید کرد: اکنون 2 مرکز شامل خانه سلامت دختران و خانه امن ویژه زنان و دختران خشونت دیده به صورت شبانه روزی دولتی و یک مرکز خصوصی خانه سلامت دختران در زمینه حمایت از زنان قربانی خشونت دراین استان فعالیت دارند.

زنان دارای همسران معتاد عمده مراجعان به خانه های امن بهزیستی
وی گفت: زنان خشونت دیده بیشترین افرادی هستند که در این استان به خانه های امن و سلامت بهزیستی مراجعه کرده اند که بیشتر آنان از سوی همسران معتاد خود مورد خشونت جسمی قرار گرفته اند.


معاون اجتماعی بهزیستی ایلام در خصوص سایر خشونت های اعمال شده به این افراد، اضافه کرد: دختران و زنانی که دچار فقدان اجتماعی و حمایت های خانوادگی و هرگونه سوء رفتار از سوی خانواده شده اند، در این مرکز پذیرش می شوند.


همتی نحوه ارجاع زنان خشونت دیده به این مراکز را از طریق مراجع قضایی، خود معرف، بازدید کارشناسان بهزیستی و شناسایی از طریق پایگاه های خدمات اجتماعی دانست و افزود: عمده پذیرش دختران آسیب دیده نیز از طریق مدارس، پایگاه خدمات اجتماعی و خود معرف است.


وی علت عمده خشونت اعمال شده به دختران مراجعه کننده به این مرکز را محیط و شرایط خانوادگی نامناسب، تاثیرپذیری از دوستان ناباب و ترس از اعمال تنبیه بدنی از سوی والدین به علل مختلف نظیر افت تحصیل عنوان کرد.


همتی اظهار کرد: پذیرش دختران و زنان خشونت دیده در خانه های سلامت و امن به صورت موقت تا زمان رایزنی با خانواده این افراد و فراهم کردن شرایط برای بازگشت آنها به کانون خانواده ها ادامه پیدا می کند.


وی با بیان اینکه توانمندسازی مهمترین هدف و اولویت این سازمان در حمایت از زنان و دختران خشونت دیده و رانده شده از خانه است، گفت: اداره کل بهزیستی سعی دارد با توانمند سازی فردی، اجتماعی، مهارتی، روانی و عاطفی زنان و دختران مورد خشونت زمینه بازگشت آنها به زندگی سالم را فراهم کند.


همتی داشتن خانواده ای امن را مهمترین راهکار پیشگیری از اعمال خشونت به زنان و دختران دانست و یادآور شد: نیاز اعضا در خانواده ها باید بدرستی و به موقع پاسخ داده شود و والدین در مواقع خطای فرزندان، برخورد با اصول تربیتی درست به همراه شیوه راهنمایی مناسب را بکار گیرند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ایلام افزود: اگر چه موارد مراجعه زنان و دختران خشونت دیده به خانه های امن و سلامت در این استان وجود دارد ولی ایلام در زمینه این آسیب آخرین استان کشور است./م

 ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار