با وجود وعده های متعدد بانک ها مبنی بر ارائه سرویس های مناسب و خدمات رسانی به موقع، بعضا شاهد بروز مشکلاتی در این سیستم ها هستیم. که گلایه های مردمی را در پی داشته است.
کد خبر: ۳۸۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 20 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ در ماه آخر سال قرار داریم، روزهای پایانی سال مردم معمولا برای خرید های نوروزی و انجام کارهای مقدماتی سال جدید، آماده می شوند، به تبع بازارها و محل های خرید هم با جمعیت بیشتری از مردم مواجه است.

یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم در طول سال دریافت خدمات بانکی است که در این روزها نیاز آنان چند برابر می شود، و مراجعه مردم به این خودپردازها در ماه های آخر سال به نسبت افزایش می یابد،  اما با وجود وعده های متعدد بانک ها مبنی بر ارائه سرویس های مناسب و خدمات رسانی به موقع، بعضا شاهد بروز مشکلاتی در این سیستم ها هستیم. که گلایه های مردمی را در پی داشته است.

این در حالی است که شبکه بانکی همواره از آمادگی بانک ها در ارائه خدمات بانکی به مردم و در روزهای منتهی به آخر سال و تعطیلات نوروزی دارند.

این روزها و در اوج رفت و امد مردم به بازار و مراجعه آنان به دستگاه های خودپرداز، یکی از خواست های منطقی مردم،  پُر بودن دستگاه های خودپرداز بانکی از اسکناس است. گرچه این برنامه و خدمت بانکی درسیستم های مرکز شهر بهتر از جاهای حاشیه است، ، اما بررسی ها نشان می دهد خدمات رسانی به موقع در شهرستان ها بسیار پایین است.

 و بانک ها رسیدگی مناسبی به نیازهای مشتریان در شهرستان ها نداشته اند و حجم بیشتر خدمات خود را درمرکز شهرمتمرکز کرده اند.

عابر بانک‌هایی که همیشه عذرخواهی می کنند

با وجود اینکه مهم ترین دلیل مراجعه مردم برای دریافت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز بانکی است، اما مشاهدات و بررسی های میدانی این چند روز از وضعیت ارائه خدمات بانکی و پُر کردن دستگاه های خودپرداز از اسکناس حاکی از آن است، که بانک ها هنوز مقدمات فراهم شدن  ابتدایی ترین خدمات مورد نیاز مردم در این دستگاه ها را پاسخ مثبتی نداده اند و در اکثر موارد دستگاه های عابر بانک به ویژه در قسمت های که با مرکز شهر فاصله دارند خالی از اسکناس می باشند یا به دلیل نقص فنی از ارائه خدمات معذورند.

این وضعیت باعث سرگردانی مردم شده و معمولا اگر فردی در محدوده خاصی نیاز به دریافت وجه داشته باشد باید با طی مسافت طولانی خود را به مرکز شهر یا خیابان های اصلی برساند، که این امر یکی از موثرترین مباحث تاثیر گذار در دیدگاه های مردم نسبت به عملکرد بانک ها و همچنین اعتماد به دریافت خدمات به موقع از شبکه بانکی است.

یکی از این موارد محدوده منتهی به مسجد جامع شهر ایلام، است که علاوه بر اینکه یکی از مناطق قدیمی و پر جمعیت شهر ایلام است معمولا به دلیل وجود مراکز خرید، نانوایی ها، کتابخانه، طلافروشی، و پارک کودک وجود یک دستگاه خودپرداز از بانک های اصلی که قادر به ارائه خدمات باشد در این منطقه لازم است.

مردم این منطقه با گلایه از عدم وجود خودپرداز به تنها خودپرداز بانک قوامین که در پایین کوچه مسجد جامع وجود دارد، اشاره کردند و اظهار داشتند این خودپرداز همواره از ارائه خدمات پوزش می طلبد!!

مردم این منطقه با ابراز گلایه از بی توجهی مسئولین به این مهم، بیان داشتند؛ معمولا اگر فردی نیاز به دریافت وجه نقد داشته باشد یا باید با طی  مسافت طولانی خود را به میدان امام، یا خیابان فردوسی، یا خیابان سعدی، یا خیام برساند وگرنه در این محدوده هیچ خودپردازی وجود ندارد.

یکی از افرادی که با عدم ارائه خدمات از دستگاه عابر بانک مواجه شده بود، به خبرنگار ایلام رصد، گفت: بانک ها باید با اطلاع از گستره جمعیتی و با اطلاع از وجود یا عدم وجود دستگاه ها در مناطق مختلف تمهیداتی برای نصب عابربانک ها بیاندیشند و یا نسبت به رفع عیب خودپردازها اقدام نمایند.

لذا با توجه به روزهای آخر سال و همچنین تعطیلات نوروز لازم است مسئولان و بانک ها  در حالی که می دانند میزان برداشت وجه نقد از سوی مردم در ایام منتهی به آخر سال و نوروز چند برابر می شود،باید نسبت به  بهبود اوضاع خودپردازهای سطح شهر اقدام نمایند./م

ایلام رصد
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار