فرماندار چرداول گفت: با اجرای طرح بزرگ تحول سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان بار دیگر نشاط و امید به فضای جامعه برگشت.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 19 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه اظهار کرد: طرح تحول سلامت سیر درمان بیماران را در مراکز درمانی به حداقل زمان رسانده تا جایی که همه مراحل درمانی و نیازهای بیماران در خود بیمارستان ها و توسط پرسنل درمانی انجام می شود و دیگر نیازی به خارج شدن بیماران برای تامین نیازهای درمانی و تجهیزات پزشکی نیست.
 
وی افزود: با اجرای طرح بزرگ تحول سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان بار دیگر نشاط و امید به فضای جامعه برگشت و با برداشتن فشار مالی زیاد از بیماران کمک بزرگی به مردم بویژه مناطق محروم روستایی و عشایر شد.
 
یگانه تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید و با اجرای این طرح بی نظیر نظام سلامت توانسته است به پیشرفت های عظیمی در سطح کار سلامت مردم و بالا رفتن شاخص های آن برسد.
 
فرماندار چرداول یادآور شد: مهمترین اهداف این طرح حفاظت مالی مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و ارتقای کیفیت خدمات است.
 
وی اضافه کرد: طرح تحول سلامت در راستای سیاست های کلی سلامت ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری یعنی همان کاهش سهم مردم از هزینه های درمان و کم شدن درد و آلام مردم و دغدغه‌های آنان است.
 
یگانه گفت: دولت دکتر روحانی یکی از مهمترین برنامه های خود را حوزه سلامت تعیین کرد و اکنون با گذشت بیش از بیش از دو سال از اجرای این طرح مهم در نقاط مختلف کشور بخصوص مناطق محروم، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی خانواده ها داشته باشد.
 
وی طرح تحول سلامت توسط دولت یازدهم را انقلابی در حوزه بهداشت و درمان در کشور دانست و اجرای این برنامه را با توجه به وضعیت سلامت کشور یک ضرورت مهم اعلام کرد.
 
یگانه مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت را رایگان شدن زایمان های طبیعی، حمایت از ماندگاری و استقرار پزشکان در مناطق محروم و ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان های دولتی برشمرد.
 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
 
با اجرای صحیح طرح تحول سلامت تنها بیمارستان این شهرستان به مرکز آموزشی و درمانی ارتقا پیدا کرد و همچنین 6 مرکز بهداشتی درمانی در نقاط مختلف شهرستان در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار