سازمان تعاون روستایی استان ایلام در واکنش به خبر منتشره در سایت تابناک ایلام در خصوص فعالیت "تعاونی مهر امید" جوابیه ای را به این سایت ارسال نمود که عینا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می گردد.
کد خبر: ۳۸۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 19 February 2017
بدنبال انتشار خبر "قابل توجه سپرده گذاران تعاونی اعتبار مهر امید/سرنوشت مشتریان آرمان از رگ گردن به شما نزدیکتر است"که صبح امروز یکشنبه 1/12/95بر روی خروجی این رسانه قرار گرفت ،سازمان تعاون روستایی استان ایلام به انتشار این خبر واکنش نشان داد.
 
به گزارش تابناک ایلام،سازمان تعاون روستایی استان ایلام در واکنش به خبر منتشره در سایت تابناک ایلام در خصوص فعالیت "تعاونی مهر امید" جوابیه ای را به این سایت ارسال نمود که عینا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می گردد.
مدیر مسئول محترم خبرگزاری تابناک ایلام
با سلام و احترام
به اطلاع می رساند که شرکت تعاونی کشاورزی خوشه طلایی مهر امید با مجوز و تحت نظر این سازمان فعالیت می نماید و بر اساس اساسنامه دارای 18 رشته فعالیت بوده که از آن جمله فعالیتهای بازرگانی ، کشاورزی، واحد اعتباری و.... می باشد. لازم به توضیح است که شرکت فوق الاشاره دارای 7 شعبه واحد اعتباری در سطح استان بوده که فقط مجاز به ارائه خدمات اعتباری به اعضاء خود بوده و بر اساس اساسنامه فعالیت واحدهای اعتباری آن قانونی می باشد. لذا خواهشمند است ضمن درج جوابیه این سازمان نسبت به اصلاحیه گزارش خبری مورخ 1/12/95 با کد 380245 آن نشریه جهت تنویر و اقناع افکار عمومی اقدام فرمایند.
                                                           سازمان تعاون روستایی استان ایلام
 
پاسخ تابناک
بدنبال سلسه فعالیت موسسات مالی واعتباری فاقد مجوز در استان ایلام ،که در طول سالیان اخیر بدلیل عدم نظارت دستگاههای ذیربط ،مبلغ زیادی از هم استانی های عزیز راتحت عنوان سپرده گذاری جمع آوری نموده ودر مسیر منفعت طلبی موسسان قرار داده اند ،این رسانه در راستای وظیفه ذاتی و فلسفه اطلاع رسانی خود،مبادرت به تهیه گزارشاتی در زمینه فعالیت این موسسات در سطح استان نموده است.
 
همانطور که در جوابیه سازمان تعاون روستایی وهمچنین متن روزنامه رسمی منتشره نیز قید شده است ،این شرکت در زمینه تامین نیازمندیهای اعضای خود و در راستای توسعه کشاورزی مجوز فعالیت دارند . لحاظ نمودن بندهایی در اساسنامه وروزنامه رسمی وتعریف ساختار برای این شرکت بمنظور توسعه فعالیتهای اعتباری وبانکی تحت هیچ شرایطی قانونی جلوه نمی نماید، زیرا براساس قانون ،تنها مرجع صدور مجوز برای فعالیتهای مالی واعتباری بانک مرکزی بوده ومراجع ثبتی نیز فعالیت در زمینه های معرفی شده را منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می دانند.

بدون شک اطلاع رسانی به موقع از فعالیت چنین نهادهای مالی فاقد مجوز توسط اصحاب رسانه نه تنها مانعی برای تحقق وظایف ذاتی آنان محسوب نمی شود بلکه از بروز مشکلات بعدی برای مردم و سپرده گذاران این نهادها که در حال حاضر بخش اعظمی از مردم استان بدلیل سپرده گذاری در موسسات مالی فاقد مجوز با آن گریبانگیر بوده وساعاتی از روز را با حضور در سالن دادگاهها برای احقاق حقوق تضییع شده خود می گذرانند جلوگیری خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار