سرپرست فرمانداری ایوان گفت: طرح تحول نظام سلامت در قبال هزینه‌های سلامت، ارتقای کیفیت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی زمینه افزایش رضایتمندی مردم از این طرح ملی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۸۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 18 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ احسان اکبری اظهارکرد: این طرح موفقیت های خوبی در نقاط مختلف کشور و استان ایلام از جمله شهرستان ایوان داشته و توانسته تا حدود زیادی مشکلات مردم در زمینه بهداشت و درمان را رفع کند.

وی افزود: بیمارستان امام رضا (ع) در شهرستان ایوان با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات بیماران همچون کاهش مراجعه آنها به مراکز درمانی استان و سایر شهرها، کاهش هزینه های رفت و آمد و دغدغه های اسکان همراهان بیمار رفع شده است و بسیاری از افراد فاقد دفترچه درمانی نیز از طریق بیمه سلامت ایرانیان موفق به دریافت دفترچه درمانی شده اند.

سرپرست فرمانداری ایوان گفت: این بیمارستان هم اکنون و بعد از اجرای طرح تحول از وجود پزشکان متخصص، 11پزشک عمومی، 37 پرستار خانم، 19 ماما و 6 بهیار بهره مند است و همچنین بخش های سی سی یو، کودکان، جراحی زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه تخصصی و رادیو لوژی نیز بصورت شبانه روزی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارائه می دهد.

اکبری یکی از اقدامات مهم در این بیمارستان را ماندگار کردن پزشکان متخصص در این شهرستان عنوان کرد و گفت: با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت و فراهم کردن شرایط بهتر برای پزشکان، این مرکز درمانی از وجود متخصصان در طول شبانه روز بهره می برد و همچنین در همه خانه های بهداشت روستاهای این شهرستان نیز پزشک عمومی مستقر است و طرح روستا گردشی به منظور بررسی وضعیت سلامت مردم روستا و امنیت غذایی آنها انجام می شود.

 طرح تحول سلامت مراجعه بیماران ایوانی به مراکز درمانی خارج شهرستان را کاهش داده است

رئیس بیمارستان امام رضا ایوان نیز با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی های صورت گرفته رضایت مردم از مراکز درمانی در بخش سرپایی 90 درصد و در بخش بستری نیز 85 درصد است.

دکتر علی برجی اظهار کرد: با اجرای این طرح در شهرستان ایوان مراجعه بیماران به مراکز درمانی دولتی نسبت به گذشته پنج برابر افزایش یافته در مقابل میزان پرداخت هزینه های درمانی از سوی مردم کاهش بسیار زیادی یافته است.

وی افزود: پرداختی دفترچه های روستایی از 10 درصد به سه درصد و سایر دفترچه ها نیز 6 درصد کاهش رسیده و این امر باعث شده پرداختی از جیب مردم کاهش چشمگیر و رضایت مندی داشته باشد.

وی با اشاره به طرح ماندگار کردن پزشکان متخصص در مراکز درمانی ایوان گفت: قبلا در بیمارستان پزشک متخصص مقیم نداشتیم اما با پرداخت یارانه پزشکان از سوی دولت و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر 9 پزشک در بخش های جراحی، عمومی، زنان و زایمان، داخلی، اعصاب و روان، اطفال، سونوگرافی و متخصص بیهوشی در این شهرستان بصورت شبانه روزی مستقر و در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

به گفته وی اکثریت مردم این شهرستان از اجرای طرح تحول سلامت، خدمات ارائه شده، پزشکان متخصص در دسترس، تجهیزات و امکانات جدید، نوسازی و به سازی مراکز درمانی و کاهش هزینه ها رضایت دارند.

رئیس بیمارستان امام رضا ایوان گفت: مهم‌ترین نتایج مثبت اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها عبارت از پوشش بیمه‌ای بیماران نیازمند فاقد دفترچه، اصلاح سیستم مدیریتی بیمارستان، ارتقای عملکرد سیستم ارجاع بین بیمارستانی، کنترل و مدیریت بهتر پرداختی‌های بیماران و افزایش پاسخگویی نظام درمانی است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت ضمن افزایش رضایت بیماران از خدمات بیمارستان‌های دولتی، می‌تواند موجب ارتقای کیفیت خدمات سلامت همچنین کاهش مراجعات به مراکز درمانی خارج از شهرستان، تردد مردم و کاهش ترافیک شهری شود./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار