دولت یازدهم که روی کار آمد، با امید شروع شد و تدبیری برای رفع مشکلات کوچک و بزرگی که جامعه را درگیر کرده بود مشکلاتی که مثل خوره روح و روان و جسم مردم را می خورد و غم نان و وضعیت اقتصادی و بهداشتی و گرانی درمان یک به یک روز به روز به گرده مردم فشار می آورد...
کد خبر: ۳۷۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 16 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عموم مردم اذعان دارند که اجرای طرح تحول سلامت یکی از مهم ترین عملکردهای های دولت یازدهم در زمینه تحقق عدالت اجتماعی است به خصوص اینکه فراگیری کامل این طرح در حدی است که شاید همه افراد جامعه دراین چند سال به نحوی از مزیت این طرح برخوردار شده یا دستکم شنیده اند .
 
طرح تحول سلامت که از 15 اردیبهشت ماه 1393 با مصوبه هیات دولت کلید خوردبا هدف کاهش هزینه های درمانی، افزایش آرامش روانی ناشی از گسترش پوشش بیمه های سلامت، توسعه عدالت در حوزه سلامت ،بازنگری در سیاست های پرداخت یارانه ها در جهت تأمین عدالت در سلامت،فراهم نمودن دسترسی عادلانه مالی برای فقرا، مناطق محروم، حاشیه شهرها، بیماران خاص، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی)ره(، بهزیستی و خانواده های زن سرپرست و گسترش شاخص های جهانی بهداشت وسلامت درکشورمان اجرایی شد وتوانست به خوبی به این نیاز حیاتی وگسترده مردم پاسخ دهد.
 
این طرح درهمه شهرها و رستاهای مختلف اجرا شده اما حلاوت و تاثیر ان در مناطق کمتر توسعه یافته از جنس دیگری است که شاید مصداق کامل ان رضایت اهالی شهرستان20 هزار نفری بدره در87 کیلومتری جنوب ایلام است.
 
فرماندار این شهرستان با مثبت ارزیابی کردن طرح تحول سلامت در این شهرستان تصریح کرد: آغاز اجرای این طرح همزمان با ارتقای اداری بدره از بخش به شهرستان بود که باعث شد که بخش درمان از برجسته ترین حوزه های بهبود یافته در مدت شهرستان شدن بدره باشد.
 
سیروس مراد حاصلی گفت:اعتبار مناسبی با اجرای این طرح برای تغییر وضعیت بهداشتی و تجهیز درمانی شهرستان بدره هزینه شده است.
 
وی یاد آور شد: در راستای ارتقا شاخص های بهداشتی این شهرستان در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی ساختمان شبکه بهداشت شهرستان با 15 میلیاردریال اعتبار به همراه ساخت
 
خانه های بهداشت در روستاهای آب چشمه، گله دارو آبهر با اعتبار3 میلیارد ریال انجام شد.
مراد حاصلی گفت: نوسازی و تجهیز 100درصدی سه مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش در شهرستان از جمله نتیجه های ز مهم اجرای این طرح در بدره است.
 
وی افزود: بدون شک با تجیز و راه اندازی این مراکز درمانی علاوه بر کاهش بسیاری از هزینه های پزشکی شهروندان از حجم مراجعه آنان به مرکز استان یا استانهای همجوار کاسته می شود.
 
امام جمعه بدره هم با اشاره به نقش سلامت در پویایی جامعه گفت: طرح تحول سلامت از جمله اقدامات مهم و شایسته نظام اسلامی بوده که توانسته به خوبی خلا سالهای قبل دراین حوزه را پوشش دهد.
 
حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: تحقق معیارهای سلامت درجامعه می تواند به بهبود وضعیت رفاه عمومی درجامعه و همچنین استحکام پایه های اقتصاد مقاومتی منجر شود.
وی اظهارکرد: طرح تحول سلامت با بهبود وضعیت نیروی انسانی درکشور و مخصوصا مناطق کم برخوردار راهگشای پویایی جامعه وتحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
امام جمعه بدره با اشاره به اینکه مردم با مراجعه به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی تفاوت محسوسی را درسطح عملکرد و هزینه ها درمی یابند ابراز امیدواری کرد: این امر باید درمناطق محروم ادامه یافته و پوشش بیشتر و بهتری را برای مردم ساکن شهرها وروستا های کوچک و محروم فراهم کند.
 
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بدره در مورد طرح تحول سلامت در شهرستان گفت:طرح تحول سلامت درشهرستان بدره در محورهای گوناگون عملیاتی شده است تا بتوان به شاخص های بهداشتی مطلوب دست یافت .
 
دکتر عادل مقصودی نژاد اظهار کرد: تمامی خانه های بهداشت در روستاها ساخت، تعمیر و نوسازی شده اند و تنها2 مورد باقی مانده که عملیات اجرایی آنها نیز شروع شده است.
 
وی گفت:اکنون هفت پزشک عمومی، یک دندانپزشک و یک بهداشتکار دهان و دندان در ساختمان های جدید مرکز بهداشتی درمانی خدمات رسانی می کنند که با راه اندازی آزمایشگاه بخش چشمه شیرین و نمونه گیری در مرکز شهرک ولی عصراین خدمات افزایش یافته است.
 
دکتر مقصودی نژاد افزود: با ورود یک دستگاه آمبولانس مجهز به تخت آی سی یو این مرکز با سه آمبولانس به همشهریان خدمات رسانی می کند.
 
وی، تجهیز آزمایشگاه آب و نان با اعتبار 70 میلیون ریال ،خریدسه یونیت دندانپزشکی، پرداختن به بهداشت مناطق محروم و کمتر برخورداردرقالب اکیپ های بهداشتی و ده گردشی، استقرار و توسعه طرح پزشک خانواده، الکترونیکی کردن شبکه و استقرار سامانه یکپارچه بهداشت و راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه سل ازجمله مزایای اجرای این طرح در بدره ذکر کرد.
 
وی با اشاره به حضور موقت پزشک متخصص اطفال درشهرستان بدره گفت: زیر ساخت ها برای حضور سه متخصص اطفال، زنان و زایمان و داخلی در مرکز بهداشتی درمانی فراهم شده و پیگیری لازم برای حضور دائمی این پزشکان درحال اجراست.
 
 شهرستان بدره دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار