مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: اجرای طرح جامع تحول نظام سلامت یک انقلاب پر برکت در تاریخ بهداشت و درمان کشور است که رضایت مردم از حوزه درمان را به همراه داشته است.
کد خبر: ۳۷۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 16 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نصرت الله علیزاده اظهار کرد: این طرح یکی از اهداف و اولویت های نظام مقدس اسلامی است که در متن قانون اساسی به صراحت بر اجرای آن تاکید شده است البته افتخار اجرایی کردن این آرمان بزرگ نصیب دولت تدبیر و امید شد.
 
وی اجرای طرح جامع نظام سلامت را ناجی مردم بخصوص قشرهای آسیب پذیر جامعه دانست و افزود: دولت یازدهم مفتخر است بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی به دغدغه های مقام معظم رهبری پایان دهد و هزینه های کمرشکن درمانی در جامعه را از 70 درصد به پنج درصد کاهش دهد.
 
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان از رضایتمندی احاد مردم از این طرح ملی خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 165 هزار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان و دریافت خدمات درمانی صورت گرفته است.
 
علیزاده تعداد پزشکان شاغل در شهرستان آبدانان را 50 نفر اعلام کرد و گفت: امسال تعداد یک هزار عمل جراحی مختلف توسط پزشکان متخصص در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان انجام شده که سهم پرداختی بیماران فقط پنج درصد هزینه ها بوده است.
 
وی یادآور شد: به برکت اجرای طرح تحول سلامت و همت بلند ریاست جمهوری و دولت خدمتگزار همه مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان در سه سال گذشته بهسازی، بازسای، تعمیر و به لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مجهز شده اند تا خدمات رسانی تا 3 برابر سال های قبل افزایش یابد.
 
علیزاده افزود: در دولت یازدهم هفت خانه بهداشت روستایی به بهره برداری رسیده و کلنگ احداث چهار خانه بهداشت دیگر نیز به زمین زده شده و در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.
 
وی طرح تحول نظام سلامت را یک فرصت تاریخی برای مردم دانست و تاکید کرد: اگر متولیان امور بیمه و دیگر نهادهای مرتبط با این طرح همپای دولت تلاش و به وظایف ذاتی خود به موقع عمل کنند الان وضعیت نظام سلامت در کشور و خدمات رسانی به مردم بهتر بود.
 
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان یادآور شد: با عنایت ویژه دولت بزودی عملیات اجرایی 6 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق حاشیه ای و شهرک های شهید رجایی و شهید باقر صدر با زیربنای هر یک سه هزار و 200 متر مربع و 35 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مدیریت بحران و تملک دارایی های سرمایه ای آغاز می شود.
 
علیزاده با اشاره به نقش عدالت محورانه طرح نظام سلامت دولت تدبیر و امید افزود: در اجرای سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه عدالت بهداشتی درمانی، مراقبت بیشتر از مادران باردار، نظارت مستمر بر تغذیه مردم، توسعه آموزش های عمومی، ارتقای سطح ارائه خدمات درمانی، پیشگیری از امراض و سرطان های شایع، ارائه خدمات نوین پزشکی و بهبود کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم فراهم شده است.
 
وی اضافه کرد: براساس کاوش های عملیاتی بعد از اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم، شاخص های بهداشتی - درمانی شهرستان آبدانان و مناطق دور افتاده به صورت مطلوب افزایش یافته و آسیب های درمانی در این مناطق بطور چشمگیری کم شده است.
 
مسئو ل شبکه بهداشت و درمان آبدانان از تهیه دستگاه پیشرفته MRI برای بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهرستان خبر داد و یادآور شد: بااختصاص 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی بخش دندانپزشکی شبکه بهداشت و درمان نیز راه اندازی شده و در آینده نزدیک خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم، تنظیف، عصب کشی و کشیدن دندان با تعرفه دولتی پنج درصد به بیماران ارائه می شود.
 
خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در قالب 12 مرکز درمانی، یک بیمارستان، هشت داروخانه، پنج آزمایشگاه، 18 خانه بهداشت، سه مرکز رادیولوژی و 50 پزشک عمومی و متخصص ارائه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار