مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام از شرکت 2 هزار و 45 نفر از مردم این استان در بزرگترین رویداد فرهنگی مسابقات حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: این مسابقات روز پنجشنبه 28 بهمن برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 15 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام حسن شهیدی در نشست خبری اظهار کرد: مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 25 امامزاده، بقعه متبرکه و دیگر اماکن مذهبی استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای فرمایش های رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج حفظ قرآن کریم بین اقشار مختلف جامعه از سال 91 آغاز شده و با اجرای آن در مجموع 14 هزار نفر در این رویداد شرکت کرده اند.

حجت السلام شهیدی با بیان اینکه در این مدت هشت هزار نفر از این افراد به عنوان حافظ قرآن در استان تربیت شده اند، تاکید کرد: این طرح در 11 رشته و دو بخش حفظ موضوعی و ترتیبی اجرا شده است.

وی بخش ترتیبی این طرح را شامل حفظ یک، دو، سه، پنج، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و بخش موضوعی را شامل حفظ 300 آیه با ترجمه موضوع های اعتقادی و اخلاقی از سوی شرکت کنندگان اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: آزمون این طرح در دو مرحله شفاهی که از 16 تا 21 بهمن اجرا و بخش کتبی نیز 28 بهمن همزمان با سراسر کشور ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

به گفته وی، با تفاهم نامه ای که با اداره کل زندان های استان منعقد شده از مجموع شرکت کنندگان در آزمون امسال 500 نفر را زندانیان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان افرادی که 70 درصد نمره را کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه معتبر این دوره می شوند، گفت: همچنین به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان کمک هزینه سفر عمره، عتبات عالیات، مشهد و سایر جوایز فرهنگی اهدا می شود.

حجت الاسلام شهیدی همچنین از برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خبر داد و افزود: ثبت نام شرکت در این دوره نیز از 21 بهمن آغاز و تا 31 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری این مسابقات در 16 رشته مختلف نظیر قرائت، ترتیل، اذان و همخوانی و مفاهیم قرآن کریم نیز اردیبهشت ماه سال 96 خواهد بود./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار