باز هم قصه پر درد انتخابات ؛
به راستی از این شهری که غالب مردمانش همیشه در چاه افتاده و دوباره مسیر به چاه افتادن را ادامه می دهند خسته شده ام. از مردمانی که از یک سوراخ هزاران بار گزیده شده اند خسته ام.
کد خبر: ۳۷۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 15 February 2017
تابناک ایلام ::از صبح امروز که ماشین را روشن کرده و به سمت محل کارم حرکت کردم، نوعی خوددرگیری پیدا کرده و مدام روی این موضوع که بنویسم یا ننویسم در برزخ قرار داشتم. جنبه ارتباطی شخصیتم می گفت اگر بنویسی خیلی از دوستان و آشنایان دور و نزدیک به شدت از تو گلایه مند خواهند شد، باید تلفن را خاموش کنی و با هیچکس ارتباط نداشته باشی، باید حرف و کنایه ها و ناسزاها را به جان بخری. این جنبه از فکرم به راستی قدرت داشت و کاملا از نوشتن این مطالب ناامید شدم.

ولی در مسیر که حدود 10 دقیقه بود وضعیت کنونی شهر ایلام، عملکرد شوراهای کنونی و گذشته، اصل مدیون بودن به خون شهدا و جوانان این شهر و دیار و وظیفه سنگینی که به عنوان روزنامه نگار به عهده دارم را در ذهن خود مرور کرده و عزم خود را برای نوشتن مطالب جزم کردم.

در تیتر مطلب آمده که از شهر آزمون و خطا خسته ام. به راستی از این شهری که غالب مردمانش همیشه در چاه افتاده و دوباره مسیر به چاه افتادن را ادامه می دهند خسته شده ام. از مردمانی که از یک سوراخ هزاران بار گزیده شده اند خسته ام. از افراد خودخواه و خود برتر بینی که سرنوشت مردم را بازیچه ی زیاده خواهی و بلند پروازی خود می کنند خسته  شده ام.

متاسفانه انتخابات در ایلام تا بوده قربانی قبیله بوده و در سالهای اخیر پول هم به آن اضافه شده است. هرکس پول داشت و قبیله داشت حتما انتخاب می شود. هرکس توان و تخصص داشت برود و غاز بچراند. یکی رای قبیله را زیر سر گذاشته و با منکوب کردن دیگران خود را سرآمد می داند.

یک بنده خدای دیگر هم که انصافا سه دوره بازنشسته شده و هنوز هم در چندین مکان مشخص کسب درآمد می کند، باز هم فیلش یاد هندوستان کرده و دنبال نمایندگی و ریاست می گردد. در ذهن این بنده خدا جوان گرایی و تخصص و توان و انرژی معنایی ندارد. تنها یک دو دو تا چهار تا کرده و گفته رای قبیله ای دارم، پول هم خودم و برادران داریم، اخوی هم کمک می کند، بدون شک نفر اول نباشیم دوم هستم . اصلا به فکر سن و سال خودشان نیستند، اصلا فکر نمی کنند شورای شهر پر از تنش و حرص و جوش بوده و برای سن و سال بالای پنجاه و شصت سال ضرر دارد. تشنه ریاست و مدیریت بوده و گویی قرار نیست دست از این وادی بکشند. (نمونه افراد با این سن و سال کم نیست)
 

عموما از این دست کاندیدها زیاد داریم. بنده خدای دیگر که همیشه در آسمان سیر کرده و کمتر با زمینی ها پریده  خودش برای خودش کمپین دعوت تشکیل داده است.غافل از اینکه هنوز الفبای یک مکالمه ساده را یاد نگرفته است. آن یکی از صدقه سر جیب مبارک شاسی بلند سوار شده و سیم کارت و کارت شارژ فراوانی را سفارش داده و نوای صندلی مظفر میرزاد را در سر می پروراند. جوان بیکاری را دیدم با گرفتن یک لیسانس خود را شایسته صندلی شورا دیده است. در فضای مجازی قشون کشی کرده و کمترین انتقادی را دشمنی و دلواپسی می داند، بیشترین افتخارش سلفی با نماینده سابق است و از شورا و شهرداری فقط شش را برای نفس کشیدن یاد گرفته است. متاسفانه این چنین نامزدهایی در همه دوره های انتخابات فراوان بوده و ما هم در مسیر غلط انتخاب آنها حرکت کرده و مدتی بعد از انتخاب خود پشیمان شده ایم.

همین روال عرصه را برای ورود نخبگان تنگ کرده است. اگر بخواهیم به بیان ویژگی های تک تک این افراد بپردازیم چندین روز وقت لازم است.

 ولی آیا دیگر وقت آن نرسیده است که مردم ما آزمون و خطا را کنار گذاشته و بر اساس شایستگی و توانمندی انتخاب کنند؟
رک و راست بگویم که یک نمایده شورا بیشتر از ده نفر توان جذب افراد و تحمیل آنها به بدنه شهرداری را ندارد. تجربه ثبات ثابت کرده که این 10نفر همواره برادر و برادرزاده و خواهر زاده های نور چشمی بوده اند .

مردم ایلام نیک بدانید که وضعیت شهر ما به صورت مستقیم به انتخاب ما بستگی دارد . اگر باز هم به سمت انتخابات قبیله ای و پولی رفتیم باید فاتحه شهر را مجددا برای 4سال دیگر  بخوانیم .بیایم ثابت کنیم که شهروندبوده و یاد گرفته ایم براساس فاکتورهای شهروندی انتخاب می کنیم .

درد ما انقدر زیاد است که شما و خومان را به خون شهیدان و مقدسات قسم دهیم که این دوره از انتخابات به سمت انتخاب قبیله ای و پولی نرویم .

به نظر من فروش رای به بالاترین قیمتها هیچ تفاوتی با فروش هست و نیست انسان ندارد.باید. خریداران رای  دست درازی به عقیده ما را عادت کرده اند.برای آنها دست درازی به اموال و ناموس مردم هم چندان توفیری ندارد.نباید به چنین افرادی اجازه دهیم آینده ما را با پول خریداری کنند.بدون شک چنین افرادی که با کمک پول راهی شورا میشوند تمام سعی خود را بر بازگشت پولی که خرج کرده اند به اضافه سود  100 درصدی آن به کار خواهند گرفت.بیایم افرادی را انتخاب کنیم که جوان ،متخصص،متعهد،کار بلد و امتحان پس داده باشند.

یکی از بزرگان استان که شخصا برای ایشان ارزش زیادی قائل هستم،در یک جمع دوستانه گفت :باید برای افرادی که نامزد انتخابات شورای شهر می شوند در زمان تایید صلاحیت یک دوره امتحان در مورد شهر و نیاز ها و لازمه های یک شورایی واقعی بودن گرفته شود .

به راستی اگر من به جای مسئولین بودم حداقل در ایلام این آزمون را برگزار کرده و خروجی ها را تایید صلاحیت می کردم .به هر حال از مردم عزیز خواهم که در این دوره چشمان خود را باز کرده به یاد بیاورند که با انتخابات غلط خود و گذشته چه بر سر این شهر آورده اند./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
عالي عالي احسنت به نويسنده؛ بخوبي درد را و درمان را هم نشان داده اند. نه به قبيله و پول را يكبار تجربه ميكنيم انشالله. نخبگان تلاش بيشتري بايد بكنند.
ارسلان اقبالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
متن حضرتعالی بجا و متین و به راه است اما باید خدمت حضرتعالی عرض کنم .متآسفانه در این وادی دور افتاده متروکه مردم هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند ومطمئن باشید که پنجاه سال عقب هستیم و قبیله و پول همیشه حرف اول را میزند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار