فرماندار ایلام با تاکید بر لزوم انجام بازرسی‌های حوزه آرد و نان با احساس مسئولیت بیشتر از سوی بازرسان این حوزه گفت: نظارت بیشتر بر کار نانوایی ها در دستور کار دستگاه های اجرایی این شهرستان قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی می شود.
کد خبر: ۳۷۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 15 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  معروف بسطامی در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان ایلام اظهار کرد: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند به همین دلیل، واحد‌های نانوایی نیاز به بازدیدهای مستمر و پیوسته دارند.
 
وی نان را به عنوان قوت اصلی در سبد غذایی مردم دانست و افزود: تلاش همه ما باید در عرضه نان با کیفیت و جلب رضایت ‌مندی مردم باشد.
 
فرماندار ایلام بر نظارت به کیفیت و بهداشت نانوایان و ممانعت از استفاده آنها از افزودنی های غیر بهداشتی در پخت نان تاکید کرد و گفت: برخی نانوایی‌های برای بالا بردن کیفیت نان‌ خود از مواد افزودنی غیرمجاز استفاده می کنند که لازم است بازرسی ها از این نانوایی‌ها مستمر انجام و با افراد خاطی برخورد جدی شود.
 
بسطامی بهداشت نان را بسیار مهم خواند و یادآور شد: نانوایان با سلامت مردم سر و کار دارند پس باید بشدت بر بهداشت نان دقت کنند، در صورت قصور ما کوتاه نخواهیم آمد چرا که این امر با جان مردم سر و کار دارد که نباید با آن شوخی کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری‌ مداوم اتحادیه و اتاق اصناف شهرستان ایلام بر عملکرد نانوایی‌ها اضافه کرد: ما به هیچ وجه در خصوص بررسی وضعیت کمی و کیفی نان چشم‌ پوشی نخواهیم کرد.
 
بسطامی خواستار بازدیدهای سرزده از نانوایی های سطح شهر در اول وقت شد و افزود: به منظور نظارت بهتر بر عملکرد نانوایی های این شهرستان، باید بازدیدهای سرزده از نانوایی ها افزایش یابد.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ایلام نیز در این نشست استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز در نان را از سوی نانوایی های شهرستان نامطلوب دانست و گفت: بسیاری از مردم از ناراحتی گوارشی رنج می برند در حالیکه علت اصلی آن را به اشتباه به آب شرب شهر نسبت می دهند.
 
علیرضا شریفی تاکید کرد: در برخی بازرسی های بعمل آمده از نانوایی های سطح شهر ایلام مقادیر قابل توجهی از مواد افزودنی غیرمجاز مانند جوهر قند و جوش‌ شیرین مشاهد شده است.
 
وی یادآور شد: بیماری‌های روده و نیز بیماری‌های استخوانی ناشی از این افزودنی‌های غیرمجاز است که باید با این موضوع بطور جدی برخورد کنیم./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار