مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله ابراز امیدواری کرد سال ٩٦ با ارایه پیشنهادهای مناسب و برگزاری مناقصه، مراحل اجرایی توسعه این میدان نفتی استان ایلام آغاز شود.
کد خبر: ۳۷۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ علی عباسی لرکی گفت: تفاهم‎ نامه‎های مطالعاتی مربوط به توسعه میدان چنگوله با سه شرکت گازپروم نفت روسیه، دی ‎ان ‎او نروژ و PTTEP تایلند امضا شده و این شرکت‎ها فعالیت ‎های مطالعاتی خود را دنبال می کنند.
 
وی با بیان این ‎که عملیاتی شدن این میدان در 2 مرحله تعریف شده است، اظهار کرد: در مرحله نخست،‌ اجرای شش حلقه چاه در نظر گرفته شده است که 2 حلقه چاه تعمیری و چهار حلقه چاه تولیدی جدید خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: تولید روزانه حدود 15 هزار بشکه نفت از طریق این شش حلقه چاه در برنامه قرار گرفته است.
 
لرکی ادامه داد: در مرحله دوم نیز با حفر 13 حلقه چاه و برنامه زمان بندی حدود 40 ماهه،‌ تولید نفت خام در این میدان به 35 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
 
مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با اشاره به این که در این 2 مرحله 19 حلقه چاه با برنامه زمان بندی حدود 80 ماه و تولید روزانه به میزان 50 هزار بشکه نفت خام در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت متن نخستین نشست ‎های کاربردی و تخصصی با شرکت‎های نامبرده را برگزار کرده و مقرر شده است تا نشست ‎های بعدی نیز برای جمع بندی دیدگاه ‎های کارشناسی برگزار شود.
 
بر اساس گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، لرکی با اظهار امیدواری در باره انجام به موقع توسعه میدان نفتی چنگوله افزود: امیدواریم در سال 96 بعد از ارایه پیشنهادهای مناسب، مناقصه رسمی برگزار و مراحل اجرایی توسعه این میدان آغاز شود.
 
میدان نفتی چنگوله یکی از میدان ‎های هیدروکربوری موجود در ساختمان زمین شناسی بلوک اناران است که در دماغه کوه‎های زاگرس‌، در امتداد مرز ایران و عراق و در قسمت جنوب غربی استان ایلام میان دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار