مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه در آسمان این استان شروع به فعالیت می کند و تا روز پنجشنبه آسمان استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۳۷۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این سامانه بارشی در مناطق گرمسیر به شکل بارش باران و در نقاط سردسیر و ارتفاعات به صورت بارش برف یا باران خود را نشان می هد.
 
وی یادآور شد: با توجه به اینکه این سیستم بارشی دارای هسته سرد است بنابراین دمای هوا در نقاط مختلف استان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد که تا یکشنبه هفته اینده ادامه دارد.
 
شیخ الملوکی گفت: مردم و مسئولان با توجه به کاهش دمای کشوری نسبت به مصرف حامل های انرژی مدیریت مصرف را مد نظر داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: اوج سرما ناشی از فعالیت این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه است که موجب یخبندان و لغزندگی معابر و جاده های استان می شود و همچنین با توجه به وزش باد احتمال شکل گیری کانون های گرد و غبار در عراق و ورود این توده ها به استان ایلام وجود دارد.
 
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 225 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته 61 درصد و نسبت به بلند مدت 23 درصد کاهش بارندگی داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار