سرپرست فرمانداری دره شهر گفت: اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از درخشان ترین دستاوردهای دولت یازدهم شهرستان کوچک دره شهر را در حوزه درمان و بهداشت متحول و مجهز کرده است.
کد خبر: ۳۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبر شفیع زاده اظهار کرد: در قالب این طرح اماکن بهداشتی و درمانی دره شهر از مرکز شهرستان تا در دورترین نقاط آن تقویت و تجهیز و بهره مند از پزشکان متخصص تمام وقت شده است.
 
وی افزود: قبل از اجرای این طرح شهرستان دره شهر دارای 2 الی سه پزشک متخصص بود که حتی برخی موارد این پزشکان در محل خدمت خود نبودند اما اکنون به مدد این طرح 12 پزشک متخصص در رشته های مختلف در این شهرستان به مراجعه کنندگان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند.
 
شفیع زاده یادآور شد: در سایه طرح تحول نظام سلامت امکاناتی چون رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه آمبولانس مجهز به تخت ICU و CCU به این شهرستان داده شد و یک دستگاه سی تی اسکن نیز در ماه های آینده راه اندازی می شود.

** هشت میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دره شهر نیز گفت: از ابتدای طرح تحول تاکنون در حوزه بهداشت و تامین تجهیزات مورد نیاز بهداشتی 10 میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است.
 
دکتر ایوب بالاوندی افزود: تجهیز آزمایشگاه های سل شهرستان، راه اندازی و تجهیز سامانه بهداشت محیط شهرستان برای کنترل و نظارت مواد غذایی، به سازی و نوسازی خانه های بهداشت، پیشگیری و کنترل سالک از جمله دستاوردهای طرح تحول در این شهرستان بوده است.
 
وی اظهار کرد: در همه خانه های بهداشت روستاهای این شهرستان پزشک عمومی مستقر است و طرح روستا گردشی به منظور بررسی وضعیت سلامت مردم روستا و امنیت غذایی آنها انجام می شود.
 
وی از راه اندازی یک دستگاه رایولوژی دیجیتال با هزینه شش میلیارد ریال در مرکز دره شهر در سال جاری خبر داد و افزود: یک دستگاه رادیولوژی هم در بخش ماژین دره شهر و یک دستگاه سی تی اسکن با هزینه هشت میلیارد ریال در سال آینده در مرکز شهرستان نصب می شود.
 
بالاوندی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت میزان مراجعه مردم این شهرستان به خارج از دره شهر به حدود 60 درصد کاهش یافته و این مراجعه ها فقط به موارد خاص و اورژانسی منحصر شده است.
 
به گفته وی 90 درصد مردم شهرستان 45 هزار نفری دره شهر از اجرای طرح تحول سلامت، خدمات ارائه شده، پزشکان متخصص در دسترس، تجهیزات و امکانات جدید، نوسازی و به سازی مراکز درمانی، کاهش هزینه ها رضایت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار