معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت میزان استقبال و انجام زایمان طبیعی در استان ایلام افزایش یافته است. وی در عین حال با وجود تغییر 20 درصدی در انجام این دو شیوه از زایمان ، هنوز هم میزان انجام زایمان سزارینی را زیاد عنوان کرد و گفت: نسبت کنونی باید به نحوی تغییر کندکه زایمان به شیوه سزارین از 50 درصد به کمتر از 20 درصد کاهش یابد. وی یادآور شد: افزون بر 11 هزار مورد زایمان طبیعی از ابتدای طرح تحول سلامت- سال 93 - تاکنون در استان 600 هزار نفری ایلام انجام شده است. کردجمشیدی گفت: زایمان به شیوه طبیعی سلامت مادر و کودک را افزایش می دهد در حالی که زایمان سزارینی به ویژه در مورد فرزند اول علاوه بر اینکه موجب می شود فرزندان دیگر نیز به این روش متولد شوند، عوارضی برای مادر و فرزند نیز به همراه دارد. وی افزود: با توجه به مزایای مختلف زایمان طبیعی به خصوص نقش ان در سلامت مادر و کودک، دولت در قالب طرح تحول سلامت توجه شایانی به حمایت از این الگوی زایمان کرده از جمله انکه زایمان طبیعی در مراکز درمانی دولتی رایگان شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ذکر اینکه سزارین مختص شرایط مخاطره امیز برای سلامت مادر و کودک است تاکید کرد: مردم باید به سمت زادآوری به شیوه طبیعی هدایت و ترغیب شوند. اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهم ترین و اثربخش ترین طرح های بخش سلامت دولت یازدهم با رضایت اکثریت قریب به اتفاق مردم همراه شده است./م
کد خبر: ۳۷۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالنور کردجمشیدی افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت 30 درصد زایمان مادران در استان ایلام طبیعی و 70 درصد زایمان به شیوه سزارین بود که اکنون زایمان طبیعی به 50 درصد افزایش است.
 
وی در عین حال با وجود تغییر 20 درصدی در انجام این دو شیوه از زایمان ، هنوز هم میزان انجام زایمان سزارینی را زیاد عنوان کرد و گفت: نسبت کنونی باید به نحوی تغییر کندکه زایمان به شیوه سزارین از 50 درصد به کمتر از 20 درصد کاهش یابد.
 
وی یادآور شد: افزون بر 11 هزار مورد زایمان طبیعی از ابتدای طرح تحول سلامت- سال 93 - تاکنون در استان 600 هزار نفری ایلام انجام شده است.
 
کردجمشیدی گفت: زایمان به شیوه طبیعی سلامت مادر و کودک را افزایش می دهد در حالی که زایمان سزارینی به ویژه در مورد فرزند اول علاوه بر اینکه موجب می شود فرزندان دیگر نیز به این روش متولد شوند، عوارضی برای مادر و فرزند نیز به همراه دارد.
 
وی افزود: با توجه به مزایای مختلف زایمان طبیعی به خصوص نقش ان در سلامت مادر و کودک، دولت در قالب طرح تحول سلامت توجه شایانی به حمایت از این الگوی زایمان کرده از جمله انکه زایمان طبیعی در مراکز درمانی دولتی رایگان شده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ذکر اینکه سزارین مختص شرایط مخاطره امیز برای سلامت مادر و کودک است تاکید کرد: مردم باید به سمت زادآوری به شیوه طبیعی هدایت و ترغیب شوند.
 
اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهم ترین و اثربخش ترین طرح های بخش سلامت دولت یازدهم با رضایت اکثریت قریب به اتفاق مردم همراه شده است./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار